Alice Babs 100 år - mamma och idol

Titti Sjöblom och Ehrling Eliasson Klosterkyrkan, måndag 21 oktober kl 19. samt tisdag 22 oktober kl 12.00

Sankt Peters klosters församling firar Alice Babs jubileum tillsammans med Helgeands församling och Sensus.

Alice Babs var sångerskan som allt sedan debuten i Västervik, endast tio år gammal, kom att skriva musikhistoria: Hon var den första i Sverige att sjunga den nya, farliga swingmusiken, få guldskiva, och hamna på Billboardlistan.

I denna jubileumsföreställning dykter Titti Sjöblom och Ehrling Eliasson ännu djupare ner i den rika musikskatt som Alice Babs lämnat efter sig och delar med sig av gemensamma minnen och upplevelser tillsammans med Tittis mamma från scenshower, Tv- och skivstudior. Här får vi ta del av Alices egna favoritsånger och ännu fler berättelser från samarbeten med världsberömda musiker och artister som Duke Ellington, Ulrik & Svend i Swe-Danes, Charlie, Povel och många, många fler.