Ett bord med en liten dopfunt står i trädgården. Längre bort står ett till bord med ett krucifix och en blombukett.

Utomhusdop i Torns församling

Dop under äppleträdet i församlingsgårdens trädgård? Bredvid den vackra gamla stenmuren vid Igelösa kyrka? Eller i grönskan vid Stångby kyrka? Om du vill ha dopet utomhus så flyttar vi helt enkelt ut gudstjänsten med präst, musiker och dopskål.

Under pandemin erbjöd Torns församling dop utomhus - och det har vi fortsatt med även efter att restriktionerna togs bort.

Det går bra att ha dopgudstjänst i anslutning till alla våra fem kyrkor: Vallkärra kyrka, Stångby kyrka, V. Hoby kyrka, Håstads kyrka och Igelösa kyrka samt i församlingsgårdens trädgård i Stångby.

Vi erbjuder utomhusdop under vår-, och sommarmånaderna.

Varmt välkommen att höra av dig, så berättar vi mer! Mejla församlingen på lund.torn.forsamling@svenskakyrkan.se eller kontakta någon av prästerna i församlingen. Alla kontaktuppgifter finns under ”Kontakta oss”.

Utomhusdop bokas via Lunds pastorsexpedition, tel 046-71 88 88.