Gudstjänster, våra kyrkor och församlingshem

Vi erbjuder dig många olika gudstjänster i Lyckå församling. Se under fliken kalender.

Våra gudstjänster

Gudstjänsten är centrum i en församlings liv och verksamhet. Vi firar veckans huvudgudstjänst på söndagen för att Jesus uppstod den första veckodagen, vilken senare blev vår söndag.

I gudstjänsten lovsjunger vi Gud, lyssnar till söndagens bibeltexter och predikan, ber och när det är mässa delar vi nattvardens måltid. I gudstjänsten får vi hämta kraft och inspiration inför en ny vecka och därifrån sänds vi ut i vardagslivet.

I Lyckå församling firas gudstjänster i Augerums, Lösens, Flymens kyrkor och i Mariagården. Ofta sjunger körerna och ibland är det dop.

Det finns många typer av gudstjänster: Musikgudstjänster, särskilda dopgudstjänster, dopdroppegudstjänster, ”spagettigudstjänster” , ”Musik och tankar inför helgen” vissa lördagar m fl.

Våra kyrkor är öppna för besök vardagar mellan klockan 09.00 och 15.00. Du är välkommen in i kyrkan för en stilla stund, lite egen tid för ro och eftertanke. Tänd gärna ett ljus, tänk på någon, minns någon, be för någon…
Välkommen!

Hitta till våra församlingshem