Här kan du läsa tidningen Trovärdigt

Trovärdigts första utgåva som fysisk tidning är här! Temat är hopp och du kan bland annat läsa om en vacker kärlekshistoria, två nyblivna föräldrars tankar kring dopet, hur körsång kan bygga broar och mycket mer!

Lördag 27 april skickades den första tidningsutgåvan av artikelserien Trovärdigt ut! Trovärdigt är vår artikelserie om och för allt och alla som utgör Svenska kyrkan Malmö. Målet är att belysa teman som är viktiga för kyrkan så väl som för Malmös invånare. Sedan januari har det publicerats en ny artikel i serien i Sydsvenskan varje månad och nu har den första av årets två fysiska tidningar kommit. Temat för den första utgåvan är ”Hopp” och du i den kan du bland annat läsa Jasmine och Julios kärlekshistoria.

Om du inte har fått hem tidningen kan du läsa den digitalt här