Husie församlingshem och Syster Astrids kyrka

Husie församlingshem och Syster Astrids kyrka tillhör Husie församling. tillsammans med Husie kyrka, Kirsebergskyrkan och Södra Sallerups kyrka.

Konfirmandtiden gav en ny gemenskap

Lisa, Linn och David konfirmerade sig alla i Svenska kyrkan. De beskriver konfirmandtiden som en möjlighet att utmana sig själva och ett sätt att få fina relationer och nya vänner. – Vi fick så många nya kompisar under konfirmationstiden, säger både Linn och Lisa.

Det går fortfarande att anmäla sig till konfirmation 2024/2025

Konfirmandgrupperna som tar emot efteranmälan hittar du här. Både klassisk konfa med läger eller resa, sommarkonfirmation eller konfirmation med tema. Välkommen att bli konfirmand i Malmö!

Tacofredag för barnfamiljer i Husie församlingshem

4 oktober kl. 17 -18:45 Välkommen till Husie församlingshem och ät tacobuffé tillsammans med oss, spela brädspel och lek. Kvällen avslutas med en kortare andakt för de som vill. Kostnad 50:- gratis för barn och unga under 18 år. Anmäl dig en vecka innan då antalet platser är begränsat.

Mötesplatser för föräldrar och barn

I Husie församlingshem har du möjligheten att träffa andra föräldrar med barn i våra öppna verksamheter. För de mindre barnen har vi babykafé där du kan även ta med syskon eller kom till vårt onsdagskafé som är öppet för alla , kanske väntar du på ditt barn i kören eller är sugen på matig fika, pyssel finns framme till barnen.

Familjekafé i Kirsebergs församlingshem

Slappna av en stund efter förskolan eller skolan. Familjekafé i Kirsebergs församlingshem startar 2 september kl. 14-16.

Höstens konserter i Husie församling

I höst kan du lyssna till konserter i Husie kyrka på lördagar och i Kirsebergskyrkan på onsdagar. Programmet kommer uppdateras.

Aktuellt i Husie församling

1. Tacofredag för barnfamiljer i Husie församlingshem

Publicerad 26 augusti 2024

2. Italiensk barockmusik med Ensemble Hven

Publicerad 13 augusti 2024

Kirsebergskyrkan 30 oktober kl. 18.00 Ensemble Hven ger konsert med barockmusik från Italien under ledning av Adriano Gaglianello.

3. Laudes med kvintetten BrassUnit

Publicerad 13 augusti 2024

Husie kyrka 19 oktober kl. 16.00 Följ med på en musikalisk resa med gamla och nya klassiker ur brasskvintettens repertoar. Allt från Victor Ewalds ryska klanger till Leonard Bernsteins New York!

4. En musikalisk resa med Lelo Nika Jr. och Jack Aprat

Publicerad 13 augusti 2024

Kirsebergskyrkan 2 oktober kl. 18.00 Lelo Nika Jr. och hans goda vän Jack Aprat tar oss med på en musikalisk resa där Balkan möter Mellanöstern.

5. På djupet i Bibeln "Paulus brev till romarna"

Publicerad 10 maj 2024

Under fyra lördagar i höst fördjupar vi oss i Romarbrevets innehåll och budskap. Tillsammans upptäcker vi hur Romarbrevet är en levande text och samtalar om dess innehåll och relevans för oss själva och vår egen tid.