Text insprängd i asfalten.
Lyssna

Andlig fördjupning

Svenska kyrkan Malmö erbjuder olika vägar till andlig fördjupning vilket innebär en möjlighet för dig att utforska kristen tro och andlighet till exempel genom bibelsamtal, pilgrimsvandringar, retreater. Här hittar du vad som händer i Husie församlingshem och Syster Astrids kyrka under begreppet Andlig fördjupning.

Läs höstens broschyr för Andlig fördjupning i Svenska kyrkan Malmö. Broschyren Broschyren kan  även hämtas i kyrkan.

Andlig fördjupning i Svenska kyrkan Malmö

Svenska kyrkan Malmö erbjuder flera olika vägar och möjligheter för dig som är nyfiken på kristen tro och vill fördjupa dig i din andlighet, till exempel bibelgrupper, pilgrimsvandringar, meditation, bibliodrama, kurser i enneagrammet, retreater och katekumenat.

Tid med Gud hemma

Det finns många appar och poddar med kristen inriktning, gratis att ladda ner eller lyssna på där appar och poddar finns. Svenska kyrkan har också ett eget Spotifykonto med spellistor på olika teman. SVT och Sveriges radio sänder helgmålsringning och gudstjänster.

Kyrkoåret

Kyrkoåret är kyrkans egen kalender. Olika bibeltexter är kopplade till de olika veckorna i kalendern. Den första dagen i kyrkoåret är söndagen den första advent.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.