Öresundsbron maj 2020 med vågbrytare i sten i förgrunden

Limhamns kyrka

Limhamns kyrka finns där havet möter staden. Här bor gemenskap, omtanke och trygghet. En öppen mötesplats för tro, hopp och kärlek som inte gör skillnad på människor. Limhamns kyrka tillhör Limhamns församling, där även Bunkeflo kyrka, Bunkeflo strandkyrka, Tygelsjö kyrka och Västra Klagstorps kyrka ingår.

Konfirmation i Limhamns kyrka

Följ med på ett riktigt äventyr! Här får du utforska om Gud, livet och frågor som DU tycker är viktiga. Vad sägs om att under ett år få prova på att se dig själv och hela världen med nya ögon? Tillsammans utforskar vi livets stora frågor genom upplevelser, lek, samtal och en resa till Berlin. Konfirmandtiden är ett fantastiskt tillfälle att lära känna nya kompisar.

Anmälan till konfirmation 2024/2025

Tänk dig att få fundera över livet och Gud tillsammans med andra. Att vara konfirmand i Svenska kyrkan är en sådan möjlighet. Du får spännande upplevelser och nya perspektiv på livet. Välj den konfirmandgrupp som passar dig. Valet är ditt och helt fritt.

Sommarkör med konsert

Saknar du att sjunga i kör under sommaren? Välkommen till Sommarkören! Kören övar i S:t Andreas torsdagarna 4/7, 11/7, 18/7 och 25/7 kl. 18.30-20. Körledare är Maria och Thomas Wallin.

Sommarträff

Välkommen till Limhamns församlingshus i sommar. Sommarträffen är öppen för alla åldrar. Det blir lek, musik, quiz och gemenskap. Vi avslutar varje dag med en lätt lunch tillsammans.

Orgelkonsert med Mikael Wahlin

Mikael Wahlin spelar musik av Emil Sjögren, Erland von Koch, K.G. Gunneflo, Peter Hansen, Anders S. Börjesson samt egna kompositioner.

Svar på några vanliga frågor

Risgryn eller konfetti? När är kyrkan öppen öppen? Får man ta hunden med sig? Här finns svaren på några vanliga frågor.

Rött keramikhjärta i en hand

Diakoni i Limhamns kyrka

Limhamns kyrkas diakonimottagning är öppen för drop-in fredagar kl. 9-10. Då finns diakoniassistent Angelica Sondén och prästen Mia Hjertquist på plats i församlingshuset. Vill du boka ett samtal kontaktar du Angelica eller Mia per telefon eller e-post.

ReUse - second hand och kafé

I församlingshusets källarplan finns ReUse - kafé och mötesplats för alla. Här finns möjlighet att fynda bland skänkta kläder och prylar och sitta ner en stund i vårt trevliga kafé.