Bilden visar barn som sjunger
Foto: Jens C Hilner

Barnkördag 30 oktober i S:t Andreas kyrka

Nyhet Publicerad Ändrad

Barnkördag, en heldag mitt i höstlovet, kan ditt barn prova på att sjunga i kör. Dagen är till för både nybörjare och för de som redan sjunger i kör. Körledare är Anna Rosén som ägnat hela sitt yrkesverksamma liv åt att sjunga med barn i olika åldrar. Anmälan senast 30 september.

Barnkördag

Onsdag 30 oktober  kl. 9- 16:45
S:t Andreas kyrka, Fridhemstorget

Klockan 9 samlas vi och programmet börjar för dagen. Det kommer att serveras pizza till lunch och på eftermiddagen blir det fika. Meddela allergier i anmälan.

Avslutande konsert kl. 16 i S:t Andreas kyrka

Anna Rosén

Mer om körledaren Anna Rosén
Anna är utbildad på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm där hon studerat körpedagogik och dirigering. Hon har vigt i stort sett hela sitt yrkesliv åt barn- och ungdomskör. Hennes inställning är att alla barn har rätt till sin sångröst och har en enorm förmåga att utveckla den. Att få barnkören att verkligen musicera tillsammans med sin ledare och inte bara leverera en rad av toner är något av det viktigaste och mest intressanta i arbetet med barnkör, tycker Anna.
Anna har sin grund i den klassiska repertoaren och arbetar även gärna med de yngsta barnen.

Anmälan till kördagen i S:t Andreas kyrka

Tillåtelse till att barnet får medverka på bild som kan publiceras på sociala medier och/eller Svenska kyrkan Malmös hemsida (blankett att skriva under kommer att ges på plats).