Nyhet / Publicerad 20 juni 2023 / Ändrad 19 februari 2024

Detta händer i Rotundan

Rotundan har aktiviteter på onsdagar, fredagar och några helgaktiviteter per termin. För mer löpande information, följ Svenska kyrkan i Klagshamns Rotunda på Facebook.

Onsdagshamn (öppen förskola)

Onsdagar kl. 13.00-15.00. Ingen anmälan krävs.

Gruppen riktar sig till barn 0-6 år i vuxens sällskap. Vi sjunger klassiska barnvisor, fikar tillsammans och har en andakt som är anpassad till barnen men som får de vuxna att tänka. För de äldre barnen görs ett pyssel för att främja lärande och kreativitet.

Musikalhamn

Onsdagar kl. 15.30-17.30.

För barn i årskurs 3-5 som är intresserade av musik och drama. Är du nyfiken på hur man uttrycker eller skapar sångtexter och manus? Gruppen kommer arbeta med ett mindre projekt för att till våren sätta upp en egen musikalproduktion utefter deltagarnas förmåga. Vid intresse, kontakta Li Dinnetz.

UniK (Ung i Klagshamn)

Fredagar kl. 14.30-16.00. Ingen anmälan krävs.

En plats att hänga på för årskurs 5-7. Vi tävlar och leker allt från gamla klassiker som staffett till moderna om inte helt nypåhittade lekar. Andra aktiviteter som t.ex. filmkväll till picknick kan förekomma också. Vi fikar för att hålla oss mätta och pigga och avrundar med en andakt. Terminens upplägg görs tillsammans med deltagarna.

Vid frågor kontakta

Li Dinnetz

Assistent, Pedagog - barn och familj, Tygelsjö kyrka, Klagshamns Rotunda, Bunkeflo strandkyrka, Svenska kyrkan Malmö