Foto: Jonas Högström

Följ med S:t Pauli kyrka på sommarutflykter

Nyhet Publicerad Ändrad

Detta år erbjuder vi två turer, en som går till Helsingborg och den andra som går mot Österlen.

Tur 1 Poppe, Rydberg och Trapp den 27 juni.

Vi startar från S:t Pauli församlingshus torsdagen den 27 juni kl 9.30.

Nils Poppe Foto: Jonas Högström

Med buss tar vi till Helsingborg och Fredriksdal, här ska vi få uppleva en dag tillsammans. Vem vet kanske någon vågar prova tiljorna som Nils Poppe och Eva Rydberg har stått på? Här kan vi uppleva allt som parken bjuder på från grafiskt museum och Lindbergs gördelmakeri till Kaffestunden och att strosa i Rosariet. Kort sagt här finns allt för att fylla en heldag och mycket mera. Lunch äter vi på restaurangen i parken och kaffestund får vi också

Hemma i S:t Pauli är vi igen mellan kl. 18-18.30.

Kostnad 300 kr (buss, inträde Fredriksdal, lunch och kaffe)
Anmälan är bindande och görs till Britt-Louise Nilsson, 040-27 91 00.
Betalning via swish eller kontant.
Anmälan öppnar 2 maj. Sista anmälningsdag 13 juni. Begränsat antal platser, först till kvarn.

Tur 2 Egino, Rammel och Ahlner den 5 september.

Vi startar från S:t Pauli församlingshus torsdagen den 5 september kl 9.30.

Utflykt

Denna gång ska bussen ta oss till spännande kyrkor i Skåne, vi kommer att ha egen guide och lokala guider med oss. Vi kommer att få besöka Dalby, Öved och Borrie kyrka. Vi kommer att få höra spännande och ruskiga historier om hemliga gångar, om borttappade huvuden, skrikande fladdermöss, ruiner som väcks till liv. Det blir en färd genom 1000 år i kyrkor. Lunch äter vi Hammenhögs gästis och kaffet serveras på klassiska Bäckahästen i Ystad. Det blir en dag med många nya kunskaper och en och annan dråplig skröna….

Hemma i S:t Pauli är vi igen mellan kl 18-18.30.

Kostnad 300 kr (buss, kyrkobesök, lunch och kaffe)
Anmälan är bindande och görs till Britt-Louise Nilsson, 040-27 91 00.
Betalning via swish eller kontant.
Anmälan öppnar 2 maj. Sista anmälningsdag 26 augusti. Begränsat antal platser, först till kvarn.