Foto: Michael Persson/Shutterstock

Följ med ut i naturen med Skogsglädje

Nyhet Publicerad

Två fredagar i höst kan du anmäla dig till Skogsglädjeturerna som går till Skrylle och Törringelund. Bussturerna är gratis och inkluderar enklare fika och lunch. Anmälan öppnar måndag 19 augusti. OBS! Endast en plats kan bokas per samtal.

Höstens två Skogsglädje-bussturer

Fredag 6 september går Skogsglädje-bussturen till naturreservatet Skrylle strax utanför Dalby. I Skrylle kan du promenera genom lövskog och barrskog och du har möjligheten att samtala, meditera, be och uppleva naturen tillsammans med gruppen eller enskilt. Under dagen serveras en enklare fika och lunchen intas på restaurang Skrylle Restaurang & Café.

Fredag 4 oktober är det dags för andra Skogsglädje-bussturen och den går till naturreservatet Törringelund strax utanför Malmö. Här får du möjligheten att promenera, samtala, meditera, be och uppleva naturen. Under dagen serveras en enklare fika och lunchen intas på restaurangen Törringelund.

Gemensamt för de två Skogsglädjeturerna

Anmälan till Skogsglädjeturerna öppnar måndag 19 augusti och görs på telefonnummer 040-27 91 50, S:t Johannes kyrkas expeditionstelefon. Anmälan är bindande och antalet platser är begränsade.
OBS! Det går endast att boka en plats per samtal och endast till en resa.

På följande platser och tider kan du välja att bli upphämtad den dag då bussturen du anmält dig till äger rum. Om du är inringd som reserv hämtas du upp i S:ta Maria kyrka.
kl. 10.15 vid S:t Pauli kyrka
kl. 10.30 vid S:ta Maria kyrka

Beräknad hemkomst är kl. 16 - 18.

Bra att tänka på inför bussturerna

• Bussturerna äger rum oavsett väder, därför rekommenderas kläder efter väder och bekväma skor.
  • Under dagen bjuds du på fika och lunch.
  • Är du sjuk ber vi dig att stanna hemma.

Har du fått förhinder?

Om du skulle få förhinder någon dag innan bussturen du har bokat in dig på ber vi dig att kontakta 040-27 91 50 eller mejla till johannes.malmo@svenskakyrkan.se.

Skulle du få förhinder samma dag ber vi dig att kontakta präst Elisabet Hartman så snart som möjligt på 040-27 90 59.