Foto: Sara Karlsson Löfgren

Gratis sommaraktiviteter för barn

Nyhet Publicerad Ändrad

Sommarlovet är här och dagarna kan bli långa för de barn som inte reser bort, eller har aktiviteter inplanerade. Här har vi samlat allt som händer i Svenska kyrkan Malmö för barn och familj i sommar. Här får du även tips på sommaröppna kaféer i kyrkorna. Se kalendern för aktuell information.

Sommaraktiviteter för barn och familj i Matteusparken

med vattenlek, familjerytmik och grillat ti, on och to 18 juni – 4 juli samt on 10 juli och on 17 juli 2024. Hoppas att vi ses!

Sommarlovskul 12-13 augusti

För dig som är mellan 7-12 år arrangeras Sommarlovskul, vi ses i Husie församlingshem och tar oss därifrån på aktiviteter och utflykter. Frukost och lunch är gratis. Anmäl dig senast 5 augusti

Allsångskväll för barn och familj

Tisdag 3 september kl. 17.30 på uteplatsen vid Husie församlingshem Ta med egen filt och picknickkorg så står vi för musikunderhållningen. Ingen föranmälan.

Sommarkaféer öppet för alla åldrar

Sommarträff

Välkommen till Limhamns församlingshus i sommar. Sommarträffen är öppen för alla åldrar. Det blir lek, musik, quiz och gemenskap. Vi avslutar varje dag med en lätt lunch tillsammans.

Sommarkafé i Syster Astrids kyrka och i Kirsebergs församlingshem

Tisdagar kl 12-14 i Kirsebergs församlingshem (25 juni–13 augusti ) Onsdagar kl 14–16 i Syster Astrids kyrka (26 juni–14 augusti)