Nyhet / Publicerad 27 maj 2024

Inspelat samtal: Hopp och mening för ett hållbart liv

En inspirationskväll på pingstdagen i S:t Pauli kyrka, om existentiell hälsa och andlig hållbarhet. Föreläsare under kvällen var ärkebiskop emerita Antje Jackelén och läkaren Anders Rosengren.

Bakgrund:
Under kvällen föreläste ärkebiskop emerita Antje Jackelén om andlig och existentiell hållbarhet och läkaren Anders Rosengren talade om existentiell hälsa. Prästen Albin Tanke ledde ett gemensamt samtal där också kyrkoherde Gunilla Hallonsten medverkade. Kvällen ramades in med musik under ledning av Agnes Hulander (sång och cello). Resten av husbandet bestod av: Emil Fredberg (sång), Jesse Emmoth (piano) och Johannes Nästesjö (kontrabas).

Hopp och mening för ett hållbart liv

Välkommen till en inspirationskväll den 19 maj i S:t Pauli kyrka om existentiell hälsa och andlig hållbarhet. Gäster under kvällen är inga mindre än ärkebiskop emerita, Antje Jackelén, samt läkaren Anders Rosengren.