Konfirmation i Limhamns kyrka

Nyhet Publicerad

Följ med på ett riktigt äventyr! Här får du utforska om Gud, livet och frågor som DU tycker är viktiga. Vad sägs om att under ett år få prova på att se dig själv och hela världen med nya ögon? Tillsammans utforskar vi livets stora frågor genom upplevelser, lek, samtal och en resa till Berlin. Konfirmandtiden är ett fantastiskt tillfälle att lära känna nya kompisar.

Veckogrupper

Måndagsgrupp

Måndagar kl 17.00–19.00

Tisdagsgrupp

Tisdagar kl 17.00–19.00

Onsdagsgrupp

Onsdagar kl 17.00–19.00

Torsdagsgrupp

Torsdagar kl 16.30–18.30

Lördagsgrupp

Varannan lördag kl 09.00–12.00

Uppstart v. 38. Samtliga grupper åker till Berlin i fyra dagar under våren 2025. Konfirmation april/maj/juni 2025

Filmkonfa

Gillar du att kolla på film, gå på bio, äta snacks och allmänt fredagsmysa? Då är filmkonfa något för dig! Genom filmens värld närmar vi oss livets stora frågor. Gruppen är ett samarbete mellan Svenska kyrkan Malmö och BUFF filmfestival. Utöver våra veckoträffar kommer vi att delta i BUFF-filmfestival. Detta innebär bland annat filmupplevelser i biomörkret samt spännande möten med regissörer och skådespelare. Vid några tillfällen under året besöker vi olika biografer runt om i staden och kanske provar vi på att göra egen film.

Vi träffas varannan fredag kl 17.00–20.30

Sommargrupp

Vill du uppleva en sommar som du sent glömmer? Anmäl dig då till Limhamns sommargrupp. Vi träffas under fyra sommarveckor, varav elva dagar boendes på en lägergård. Det blir veckor fyllda av upplevelser, lägerkänsla, nya kompisar och inte minst gemensamma samtal om allt som rör tron och livet.

Vi träffas några gånger under hösten och våren samt sommarlägrets fyra första veckor 2025. Konfirmation Under juli 2025.

Undrar du något? Kontakta vår församlingspedagog Lotta Sunemark!