Konfirmation för dig med intellektuell funktionsnedsättning

Nyhet Publicerad

Går du i anpassad grundskola, alternativt anpassad gymnasieskola , är född senast 2010 och vill konfirmera dig? Då är detta konfirmandgruppen för dig.

Uppstartsmöte för anhöriga och konfirmander

Vi jobbar utifrån varje konfirmands särskilda behov och anpassar träffarna därefter. Det är därför viktigt att vårdnadshavare är med vid uppstartsmötet där vi går igenom all information som behövs för att göra din tid som konfirmand så bra som möjligt. I huvudsak sker träffarna i S.t Matteus församlingshem

Uppstartsmöte

16 september kl. 16.30

S:t Matteus församlingshem, Lantmannagatan 8

Träffar

Dag och tid: Måndagar kl. 16.30-18.15 i S:t Matteus församlingshem

2024 (23/9, 14/10, 4/11, 9/12)

2025 (20/1, 10/2, 31/3, 12/5, 19/5. Det tillkommer datum för gemensamt gudstjänstfirande.

Lägerdagar

(Tre längre träffar) 24/11 2024 samt 23/2, 21/4 2025

24/5 2025

Anmälan till konfirmation 2024/2025

Tänk dig att få fundera över livet och Gud tillsammans med andra. Att vara konfirmand i Svenska kyrkan är en sådan möjlighet. Du får spännande upplevelser och nya perspektiv på livet. Välj den konfirmandgrupp som passar dig. Valet är ditt och helt fritt.

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.