Foto: Jan Huber/Unsplash

"Trädens hemligheter" en festivalvandring med Pilgrim Malmö

Nyhet Publicerad

Söndag 11 augusti vandrar Pilgrim Malmö från S:t Johannes kyrka till Kungsparken för att möta träden i årets festivalvandring. Medtag matsäck och kläder efter väder. Anmälan till vandringen stänger 7 augusti och antalet platser är begränsat.

Vandra genom stadens sorl och in i parkens lugn

Söndag 11 augusti äger årets festivalvandring rum tillsammans med Pilgrim Malmö. Vandringen utgår från S:t Johannes kyrka och går sedan genom staden ner till Kungsparken. Där väntar träden. En hängbok som skänker skugga, trädgamlingar, rötter som slingrar över marken. Andas in, begrunda och landa.

Information och anmälan till vandringen

Vandringen börjar kl. 14.45 vid S:t Johannes kyrka och avslutas sedan i Kungsparken vid Gamla Hovrätten ca kl. 17.15.
Medtag egen matsäck och kläder efter väder.

Anmälan till vandringen görs till pilgrim.malmo@svenskakyrkan.se senast onsdag 7 augusti. Antalet platser är begränsat.