Foto: Amphotora /iStock/Ikon

Stillhet och rörelse

I en värld där allt tycks snurra snabbare och snabbare tror vi på vikten av att våga stanna upp, våga bara vara och lyssna till våra kroppar och vårt innersta. Vi har flera olika mötesplatser som du är välkommen att prova. Klicka här för att se tillfällen med stillhet och rörelse.

Meditation och rörelse i kyrkan

Välkommen till en stund i stillhet. Med enkla rörelser sittandes på stol/bänk skapar vi rum för reflektion och återhämtning- Inga förkunskaper krävs, kom som du är. När vädret och värmen tillåter sitter vi utanför kyrkan södra port. Ledare är Anci Näslund, Läs mer om meditation och retreat på den här sidan.

Promenad och prat

Varannan onsdag under terminen, kl 10-11 bjuder vi in till promenad där alla kan vara med. Vi samlas utanför församlingshemmet kl 9.55. Väl tillbaka bjuder husmor på kaffe och kaka för de som vill. Alla välkomna på fika kl 11-11.45 även du som inte promenerat. För aktuellt datum se kalendariet på startsidan.

Närbild på ett löv som sticker upp ovanför vattenytan.

Retreat

Under terminerna bjuder vi då och då in till en stilla stund i kyrkan. I kyrkorummet skapas stillhet, ro och tid för reflektion. På den här sidan ser du aktuella datum.

Pilgrim Strängnäs

Här hittar du information om pilgrimsvandringar i och i närheten av Strängnäs.