Gudstjänstliv året om

I Svenska kyrkan Märsta pastorat firas en rad gudstjänster varje vecka. Du hittar information om dem i kalendern på hemsidan, i gratisappen Kyrkguiden, på anslagstavlor och i e-nyhetsbrevet!

Även om Märsta är en liten del av vår jord så är vi som firar gudstjänst en del av ett stort sammanhang, både i världen och i tiden.

När är det gudstjänst? Du hittar information på flera ställen:

• Kalendern här på pastoratets webbplats (se bl.a. längst ned på denna sidan och på kyrksidorna)
  • Gratisappen Kyrkguiden (laddas ner där mobilappar finns)
  • E-nyhetsbrevet från pastoratet (prenumerera här!)
  • Anslagstavlor och digitala skärmar i kyrkans lokaler
  • Flygblad med månadens gudstjänster (finns att ta i kyrkor och församlingshem)

Har du några frågor? Kontakta 08-594 408 40 eller marsta.pastorat@svenskakyrkan.se.

Kyrkogårdsandakter i Husby-Ärlinghundra kyrka

Välkommen med på kyrkbuss till kyrkogårdsandakter vid Husby-Ärlinghundra kyrka. Först finns tid att besöka kyrkogården och sköta sina gravar. Därefter, ca 14.15, är det en kort andakt i kyrkan. Fika serveras i församlingshemmet. Återresa 16.00.

Kyrkan är öppen

Kyrkor öppna på vardagar i Märsta pastorat för enskild andakt och ljuständning.

Andakter på äldreboenden

Andakter och gudstjänster på äldreboenden

Suomenkielinen toiminta Valstassa / Verksamhet på finska

Suomenkielinen toiminta Valstassa (Verksamhet på finska i Valsta församling) Knuten on avoin toimintakeskus Valstan kirkon alakerrassa.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Påsken är en tid för hopp och nytt liv. Var med och be på bönewebben – och låt hoppet växa.