Närbild på en pingstlilja som ligger på marken med två vigselringar på ena kronbladet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Digital konsert: För kärlekens skull

Konsert med bröllopsmusik från Skepptuna kyrka.

Söndagen den 25 april kl 15 bjöds det på bröllopsmusik från Skepptuna kyrka. I en konsert med temat ”För kärlekens skull” spelades bröllopsmusik på orgel och bröllopssånger (eller kärlekssånger som passar vid vigslar) av svenska tonsättare och textförfattare.

”Under denna konsert får ni lyssna till vackra men kanske inte så välkända orgelstycken av svenska tonsättare och omtyckta svenska kärlekssånger som passar vid vigsel. Medryckande och inbjudande folkmusik, pampigt majestätiskt orgelbrus, nordiska medeltida klanger, smäktande och emotionell populärmusik, allt detta utlovas under ca 45 minuters tid.”

Gunillar Norlin, orgel och piano.
Signe Norlin, solosång.
Måns Godée, präst.

Orgelmusik
Veckholms brudmarsch, uppteckn av prosten Berg