Pilgrimsvandring på Ingegerdsleden Sigtuna, lördag 5 okt

En dag då vi vandrar i Ingegerd Olofsdotters spår och deltar i firandet av 10-årsjubileet för Ingegerdsleden som i hela sin längd förbinder Storkyrkan med Uppsala domkyrka. Vi vandrar delen mellan Rosersberg och Sigtuna.

Välkommen med på pilgrimsvandring lördag 5 okt 09.00-17.00 ca!

En dag då vi vandrar i Ingegerd Olofsdotters spår. Vi deltar i firandet av 10-års jubileet för Ingegerdsleden som förbinder Storkyrkan i Stockholm med Uppsala Domkyrka. Vi vandrar delen mellan Rosersberg-Sigtuna.

Vandringen utgår från Rosersbergs slott kl. 09.00

Du kan åka dit kommunalt: Pendeltåg avgår från Stockholm Odenplan 07.55, anländer Rosersbergs station 08.26. Därifrån promenad (ca 2 km) till Rosersbergs slott där vi samlas och vandringen startar.

Lunch kan medtagas eller köpas på Steninge Bruk som passeras längs vägen.

Sträckan är ca 13 km och går bitvis i terräng.

Vi anländer till Sigtuna ca kl. 15.00 och deltar i festmässan i Mariakyrkan kl. 15.30 med kyrkoherde Jakob Tronêt efterföljt av mingel med förtäring på församlingsgården Munken.

För mer information, kontakta diakon Anna Olsson, tel 072-549 64 56, e-post: anna.olsson5@svenskakyrkan.se