Alpha-grupper i Mölndal

Alphakursen är en spännande introduktionskurs i kristen tro. Oavsett om du är nyfiken, tvivlar eller bara vill lära dig mer, är du välkommen att delta. Vi skapar en avslappnad och öppen atmosfär där vi gemensamt utforskar livets stora frågor och den kristna tron. Detta är en samlingssida för kurser hos Svenska kyrkan Mölndal.

Pröva-på gång för Familje-Alphakursen i Stensjön

Provapågång den 17 september. 19:00-20:00 Stensjökyrkans församlingshem. Det bjuds på en mat, mingel och ett spännande föredrag på 25 minuter. Välkomna!

Pröva-på gång för Alphakursen i Fässbergs församlingshem hösten 2024 5 september.

Provapågång den 5 september. 19:00-20:00 Fässbergs församlingshem. Det bjuds på en mat, mingel och ett spännande föredrag på 25 minuter. Ingen anmälan. Välkomna!

Alphakursen i Fässbergs församlingshem hösten 2024 startar 12 september.

Startar 12 september kl 18.30. 11 gånger. Anmälan krävs. Pröva på gång 5 september (ingen anmälan)

Alphakurs: Utforska Livets Mening och Kristen Tro

Upptäck, samtala och dela gemenskap

Vad är Alphakurs?

Är ateister välkomna till Alpha? Jag svarar, med glimten i ögat: - Ja, ateister är särskilt välkomna.

Martin Lokrantz, ansvarig för Alpha i Fässberg

Varför Alphakurs?

För dig som vill ha svar: Har du någonsin undrat om det finns en mening med livet? Eller om Gud existerar? Alphakursen ger dig möjligheten att ställa dessa frågor och söka svar tillsammans med andra.

För dig som vill dela tankar: Samtalet är viktigt i Alphakursen. Du får möjlighet att dela dina tankar, lyssna på andras erfarenheter och reflektera över det som verkligen betyder något.

För dig som vill utforska kristen tro: Är du nyfiken på vad den kristna tron handlar om? Vi tar oss tid att utforska Bibeln, diskutera Jesus och förstå hur tron kan påverka våra liv.

Vad händer på Alphakvällarna?

• Mat och gemenskap: Vi inleder varje kväll med en matigare fika eller soppa. Det är en tid att koppla av, lära känna nya människor och bygga gemenskap.
  • Engagerande föredrag: Efter maten lyssnar vi på korta, inspirerande föredrag. Vi utforskar ämnen som “Finns Gud?”, “Vem är Jesus?” och “Varför ska jag be?”
  • Samtal i smågrupper: I smågrupper får du möjlighet att ställa frågor, dela dina tankar och höra andras perspektiv. Ingen fråga är för enkel eller för svår.
En grupp vuxna och barn sitter i en sal och fikar. I bakgrunden står två musiker på en liten scen.

Alpha för familjen 2024 Stensjön

Välkommen till Alphakurs 2024 för hela familjen i Stensjökyrkan. För alla som vill fundera kring livet och dess mening. Kvällskurs elva gånger. Anmälan.

Du är inbjuden till samtal om va som är viktigt på riktigt. Alpha.

Alpha i Fässberg

För alla som vill fundera kring livet och dess mening. Kvällskurs elva gånger. Anmälan. Torsdagar kl 18.30-20.30 Fässbergs församlingshem

Alpha-grupper i Mölndal

Två personer samtalar. En av de håller en porslin-kopp i händerna.

Alphateam

Välkommen att vara med i Fässbergs församling Alphateam! Lär känna Kristus - göra Kristus känd.