En grupp vuxna och barn sitter i en sal och fikar. I bakgrunden står två musiker på en liten scen.

Alpha för familjen 2024 Stensjön

Välkommen till Alphakurs 2024 för hela familjen i Stensjökyrkan. För alla som vill fundera kring livet och dess mening. Kvällskurs elva gånger. Anmälan.

Pröva-på gång för Familje-Alphakursen i Stensjön

Provapågång den 17 september. 17.30-19.15 Stensjökyrkans församlingshem. Det bjuds på en mat, mingel och ett spännande föredrag på 25 minuter. Välkomna!

Familjealpha i Stensjökyrkan hösten 2024.

Datum är:

• 17 september,
  • 1 oktober,
  • 15 oktober,
  • 22 oktober,
  • 5 november,
  • 19 november,
  • 3 december,
  • alphahelg 10 - 11 januari 2025,
  • 21 januari 2025,
  • 4 februari 2025,
  • 18 feb 2025,
  • 4 mars 2025,
  • 18 mars 2025 och
  • 1 april 2025.

Alpha för hela familjen Stensjön

Välkommen till Alphakurs för hela familjen i Stensjökyrkan! Alpha är en grundkurs i kristen tro med plats för dina frågor, tankar och funderingar. på Alpha kan du upptäcka vad kristen tro är tillsammans med andra.

Vi börjar med gemensam kvällsmat till självkostnadspris och sedan samlas barnen för egna aktiviteter medan de vuxna lyssnar till ett föredrag som följs av samtal i smågrupper.

Tid: 17:30 – 19:15 (undantag då vi är iväg ett dygn tillsammans)

Kostnad:

Kursen är gratis men du betalar självkostnadspris för kvällsmat samt 300 kr per vuxen eller 600 kr per familj för vår alphahelg. Man kan också köpa kursboken.

Vem är Alpha till för?

Alphakursen är till för alla, oavsett ålder och bakgrund, och speciellt anpassad för dig som är intresserad av kristen tro och för människor som inte är vana kyrkobesökare. Kanske är dina barn i konfirmationsåldern, kanske vill du veta mer om den tro som ditt barn döpts till.

Hur ser en Alphakväll ut?

Den bestå av tre delar: Varje träff inleds med att äta kvällsmat tillsammans, därefter lyssnar vi till ett föredrag som engagerar och inspirerar till samtal. I smågrupper får vi sedan möjlighet att ställa frågor, dela åsikter och bidra med egna tankar och erfarenheter. Eller bara lyssna. Ingen fråga eller synpunkt är för enkel eller för svår!

Barnen har egna aktiviteter efter maten.

Hur är kursen upplagd?

Alpha  består av elva träffar, där vi varje gång tittar på en ny aspekt av den kristna tron. Till exempel: Vem är Jesus? Hur ska jag kunna tro? Varför ska jag be? Vad ska jag med kyrkan till?

12 kvällar + en övernattning

Kursen består av tolv Alphakvällar i Stensjökyrkan och en Alpha-helg med övernattning.

Alpha för familjen 2024 Stensjön

Alpha i Fässberg

För alla som vill fundera kring livet och dess mening. Kvällskurs elva gånger. Anmälan. Torsdagar kl 18.30-20.30 Fässbergs församlingshem

Alpha-grupper i Mölndal

Alphakursen är en spännande introduktionskurs i kristen tro. Oavsett om du är nyfiken, tvivlar eller bara vill lära dig mer, är du välkommen att delta. Vi skapar en avslappnad och öppen atmosfär där vi gemensamt utforskar livets stora frågor och den kristna tron. Detta är en samlingssida för kurser hos Svenska kyrkan Mölndal.