Foto: Magnus Aronson /Ikon

Barn och familj i Stensjön

Här hittar du verksamhet för barn och familj som finns i Stensjöns församling

Aktuellt för barn och familj i Stensjöns församling

Pröva-på gång för Familje-Alphakursen i Stensjön

Provapågång den 17 september. 19:00-20:00 Stensjökyrkans församlingshem. Det bjuds på en mat, mingel och ett spännande föredrag på 25 minuter. Välkomna!

Messy Church i Fågelbergskyrkan 8 september

Söndag 8 september kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 20 oktober

Söndag 20 oktober kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

En tonårstjej tittar uttryckslöst in i kameran.

Om glädjeämnen och utmaningar i föräldraskapet – föräldragrupp

Fågelbergskyrkan start 9 oktober kl 18.30-20.00

Grupper i Fågelbergskyrkan

Två flickor sitter vid ett bord och lyssnar.

Himlastoff - barngrupp i Fågelbergskyrkan

För skolbarn i åk F-2. Tisdagar kl 14.30-16.30

Kompisklubben Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan. Måndagar kl 14.30-16.30 Årskurs 3-5.

Birgitta Landgren leder en duktig ungdomskör

Ungdomskör Fågelbergskyrkan

Svenska kyrkan har en ungdomskörtorsdagar kl 17.00-18.00 i Fågelbergskyrkan, för ungdomar i årskurs 7 och uppåt.

En mamma sitter i skräddarställning på golvet med sitt lilla barn i knät.

Öppen förskola 0-6 år Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan, Östra Falkgatan 9. Måndagar kl 10-12.

Grupper i Stensjökyrkan

Någon har byggt med Lego: några personer står utanför en tom grotta där dörren vräkts åt sidan.

Byggarklubben i Stensjökyrkan

Onsdagar kl kl. 16 - 17 för dig mellan 5-8 år. Stensjökyrkan. Anmälan.

Några ungdomar sitter runt ett bord och spelar Uno.

Fredagshäng i Stensjökyrkan

Stensjökyrkan. Fredagar kl 15.15-17.00 Årskurs 6-7. Varannan vecka. Anmälan.

Någon har lagt ifrån sig klocka och mobil på en bryggas bänk för att ta sig ett dopp.

Sommarfritids i Stensjön 2024

Måndag till onsdag 12-14 augusti kl 09/10-16, mer exakt info kommer när man är anmäld. Vi utgår från våra lokaler i Stensjökyrkan, Gunnebogatan 18. Årskurs 4-6. 20 platser. Sista anmälningsdag 10 juni.

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Stensjökyrkans Barnkör Åk 3-5

Stensjökyrkan. Måndagar 15:45-16:45

Stensjökyrkans Flickkör från 6 år - åk 2

Stensjökyrkan. Tisdagar 14.30-15.30

Stensjökyrkans Pojkkör 5 år - årskurs 2

Stensjökyrkan. Onsdagar kl 15.30-16.30

Söndagsskola Stensjökyrkan

Stensjökyrkan. Varje söndag kl 10, samtidigt som gudstjänsten. Ingen anmälan.

Två barn sitter i ring på golvet och pekar uppåt tillsammans med en ledare.

Öppen förskola 0-6 år i Stensjökyrkan

Stensjökyrkan, Gunnebogatan 18. Onsdagar kl 09.30-11.30.

Övrig verksamhet för barn och familj

En grupp vuxna och barn sitter i en sal och fikar. I bakgrunden står två musiker på en liten scen.

Alpha för familjen 2024 Stensjön

Välkommen till Alphakurs 2024 för hela familjen i Stensjökyrkan. För alla som vill fundera kring livet och dess mening. Kvällskurs elva gånger. Anmälan.

Glada bebisar/barn lyfts upp i luften i kyrka

Baby 0-1 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals babyrytmik och småbarnssång i Mölndal och Kållered.

Två flickor med änglar i händerna

Barn 0-6 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals öppna förskolor och andra grupper för barn 0-6 år med vuxen!

Dop helt enkelt

Regelbundet genomför Svenska kyrkan Mölndal Dop - helt enkelt. Ett sätt att bli döpt, eller döpa sina barn utan att behöva bekymra sig. Se kalendern för aktuellt datum eller ring kansliet 031 761 93 00.

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Förälder mitt i livet

Föräldrakurs fem kvällar (två på hösten och tre på våren) och ett fördjupningsdygn (på hösten), för dig som är förälder med en tonåring i konfirmandåldern.

I en kyrka står ett vårris med knutna band i gult och blått.

Hjälp flyktingar från kriget i Ukraina

Det finns flyktingar från Ukraina i Mölndal. Så här kan du hjälpa till och bidra.

En liten flicka med förstoringsglas sitter på gräset och studerar buketten hon just plockat.

Kyrkdetektiverna

För dig som är runt förskoleklass (5-7 år). Fässbergs kyrka onsdagar kl 15.00-16.00. Anmälan. Kom och upptäck Fässbergs kyrkas hemligheter, knasigheter och roligheter. Start 21 februari.

PREP-kurs i Fässberg, Mölndal

PREP (Prevention and Relationship Enhancement Program) är en friskvårdskurs för parrelationer. I kursen läggs fokus på kommunikation, förväntningar och problemlösning. Ni går kursen som par, inget privat delas i gruppen, alla samtal sker endast med din partner. Mer info & anmälan nedan.

Sommarfritids i Stensjön 2024

Boka dop på webben

Här kan du enkelt hitta en tid för dop i Fässberg, Kållered och Stensjön samt göra en bokningsförfrågan.

Närbild på två personer med vigselringar som håller hand.

Boka vigsel på webben

Här kan du hitta en tid för vigsel i Fässberg, Kållered och Stensjöns församlingar samt göra en bokningsförfrågan. Hittar du ingen tid som passar så hör av dig till kansliet, så försöker vi lösa det.

PREP-kurs i Fässberg, Mölndal

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Förälder mitt i livet

Aktuell barnfolder