Foto: Ingela Bergström

En dag om sorg

Lördag 26 oktober 2024 i Stensjökyrkan kl 10.00-13:45. Anmälan. Ingen avgift. Mer info kommer.

Lördag 26 oktober 2024 i Stensjökyrkan

När livet brister och sorgen drabbar oss förändras våra liv. Någon som stod oss nära är borta och vi kan sakna det liv vi haft, det liv vi planerat för och våra drömmar.
Livet har blivit annorlunda.

Vi kan också ha svårt att känna igen oss själva och våra reaktioner.
Vi vill genom föreläsning, samtal, god mat och musik ge dig en dag i stillhet tillsammans med andra som sörjer.

Lördagen den 26 oktober 2024 i Stensjökyrkan, Gunnebovägen 18

Dagen ordnas i samarbete med studieförbundet Sensus. Avgiftsfri.

Anmälan görs via formuläret nedan.

Kontaktperson för respektive församling:

Lindome
Ingela Skarin Håkansson 031-996863
Ingela.SkarinHakansson@svenskakyrkan.se

Fässberg
Linnéa Gustafson 0738-520326
Linnea.Gustafson@svenskakyrkan.se

Stensjön
Ulrica Kardborn 0738-520464
ulrica.kardborn@svenskakyrkan.se

Kållered
Marcus Bengtsson 0738-520 373
marcus.bengtsson@svenskakyrkan.se

Anmälan En dag om sorg

Vi kommer att spara dina uppgifter så tills dagen är genomförd. Därefter tar vi bort uppgifterna. Om du har frågor om vår personuppgiftshantering läs vidare på https://www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

En dag om sorg

På en klippa vid havet har en grupp personer slagit sig ner för att se på solnedgången.

Samtalsgrupp om sorg vid suicid

Samtalsgrupp om sorg efter att din närstående tagit sitt liv. Gruppen träffas vid sex tillfällen. Gruppen ordnas av sjukhusskyrkan och startar regelbundet under året.

Att förlora någon anhörig

Det är svårt att förlora en anhörig eller nära vän. Oavsett om den är ung eller äldre. Tre personer delar här med sig av sina erfarenheter.

Leva vidare-grupp

Varje termin erbjuder Svenska kyrkan Mölndal en Leva vidare-grupp för dig som har förlorat en närstående. Hör gärna av dig om du vill veta mer. Onsdagar kl. 10.00-11:30. Anmälan.

Animation där en person lutar sig fram och vinkar till en annan.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.