Foto: Paula Jessen Andrée

Fågelbergsträffen

Andakt,lunch och föredrag, torsdagar kl 12.00 i Fågelbergskyrkan, Östra Falkgatan 9.

Fågelbergsträffen

Torsdagar kl. 12-14 i Fågelbergskyrkan (Östra Falkgatan 9).

Alla daglediga är välkomna till andakt, lunch och föredrag.

Vid frågor om mat och program kontakta Anna Sophia Bonde. Om du önskar vegetariskt, laktos - eller glutenfritt - så hör av dig på måndagen innan så ordnar vi ett bra alternativ till dig.

Pris för lunch: 80 kr/gång. 750 kr för terminskort.

Kontaktperson: Anna Sophia Bonde

annasophia.bonde@svenskakyrkan.se

0738-520475

Program Fågelbergsträffen

Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.

Stensjöträffen & Fågelbergsträffen sommaren 2024

Stensjöträffen ses onsdagar kl 12-13. Fågelbergsträffen ses torsdagar kl 12-13. Se kalendern för eventuella ändringar. Från 12 juni - 29 augusti.

Vill du vara med i en hemgrupp?

Längtar du efter gemenskap i ett lite mindre sammanhang där det finns plats för att prata om tro kring en öppen Bibel, dela livet med varandra och be för varandra?

Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.

Stensjöträffen & Fågelbergsträffen sommaren 2024

Gudstjänst med önskepsalmer i Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan 6 oktober kl 16.00. Skicka gärna in dina önskepsalmer till Malin Lindgren senast den 1 september!

Pilgrimsvandring Vadstena 13–15 september

Pilgrimsvandra i Vadstena 13–15 september. Avgång Stensjökyrkan 13 september kl 08.30. Tillbaka Stensjökyrkan 15 september ca 18.45. Dagsvandringar med bas på Birgittasystrarnas gästhem. Tema: Heliga Birgitta, heliga du och heliga jag - en vandring i Vadstena och dess omgivningar. Anmälan senast 29 augusti. Kostnad 2800 kr

Inspirationsdag om bön, förbön och helande söndag 22 september 2024

Söndagen den 22 september kl 12.00-16.00 i Stensjökyrkan. Gäst Staffan och Else-Marie Stadell. Dagen riktar sig till dig som vill lära dig mer om förbönens gåva och möjligheter. Anmälan

Guidad tur Chalmerska huset, Göteborg

Guidad tur fredag 27 september kl 14.30. Chalmerska huset, Södra Hamngatan 11. Max 20 personer. Anmälan senast 20 september.

Guidad tur Frihamnskyrkan, Göteborg

Guidad tur måndag 30 september kl 12.15. Frihamnskyrkan i Göteborg. Adress Frihamnen 11. Anmälan senast 19 september.

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Samtalsgrupp för anhöriga till demenssjuka start 1 oktober

1 oktober kl 10.00-12.00 i Stensjökyrkan.

En tonårstjej tittar uttryckslöst in i kameran.

Om glädjeämnen och utmaningar i föräldraskapet – föräldragrupp

Fågelbergskyrkan start 9 oktober kl 18.30-20.00

Två kvinnor sitter i en soffa inomhus.

Kvinnodag i Stensjökyrkan 9 november

Stensjökyrkan 9 november klockan 08.30-16.00. Vi vill erbjuda en dag inför Herren, med undervisning, promenad i fin natur, lovsång och möjlighet till personlig förbön. Anmälan senast 11 oktober. Kostnad 350 kr (med möjlighet till behovsprövad prisreduktion)

Konfirmander paddlar kanot.

Stensjöns församling

I Stensjöns församling finns en stor öppenhet för att diskutera angelägna samhällsfrågor och mod att tala det som kan uppfattas som kontroversiellt. Navet i församlingslivet är högmässan klockan 10 varje söndag. Det finns också ett rikt musikliv där fler än 200 körsångare möts varje vecka i någon av de två kyrkorna, Stensjökyrkan och Fågelbergskyrkan.