Fässbergs vokalensemble. Vuxenkör.

Fässbergs vokalensemble är cirka 25 personer och övar i Fässbergs kyrka torsdagar 19:00-21:00

Fässbergs vokalensemble

Vokalensemblen är en kör som dels medverkar på gudstjänster, men gör också många konserter, båda a cappella och med orkester.

I repertoaren finns många klassiska verk, såsom Messias och Juloratoriet men kören sjunger även nutida musik av tex Ola Gjeilo, Elaine Hagenberg och Erik Esenvalds. Repertoaren är bred.

Mariette Ferngren och Sofia Fridén i förgrunden och i bakgrunden Ia Hamnered och Mattias Bergendahl.
Fässbergs vokalensemble Foto: Karin Rosander

Kören kräver att du är en van sångare och notläsare som tar mycket eget ansvar. Inträdesprov. Kontakta körledare Karin Rosander

Sommarcafé med musik - 11 juli

Torsdagen 11 juli 10:00-12:00. Innerlig finsk tango i Fässbergs församlingshem.

Två personer, en kvinna och en man, står och sjunger i Fässbergs kyrka. Bakom mannen skymtar ytterligare en kvinna som sjunger.

Sjung i sommarkör i Fässberg 2024!

Spontan sommarkör i Fässbergs kyrka tre söndagar. Vi träffas söndagarna 30 juni, 7 juli och 14 juli. Övning kl 9:30 och gudstjänst kl 11:00.

Sommarcafé med musik - 18 juli

Torsdagen 18 juli 10:00-12:00. Klassiska mästare på dragspel i Fässbergs församlingshem.

Sommarcafé med musik - 25 juli

Torsdagen 25 juli 10:00-12:00. "Min Jojjo" i Fässbergs församlingshem.

Markus Zovic, Paul Mac Innes

Konsert med Markus och Paul 18 augusti

Fässbergs kyrka 18 augusti kl 17. Markus Zovic och Paul Mac Innes delar kärleken till soulmusiken och samlar in pengar till Läkarmissionen.

Gospelkonsert "Sounds of Africa" 20 oktober 2024

Fässbergs kyrka söndag 20 oktober kl 18.00 "Sounds of Africa" med Anna Monkango och band och Fässbergs gospelkör.

Konsert Requiem av W A Mozart 3 november

Fässbergs kyrka söndag 3 november kl 18.00 Requiem av Mozart

Julspel med barnkörerna i Fässberg 1 december

Söndag 1 december kl 14.00-15.00 i Fässbergs kyrka. Efterföljande julfest i församlingshemmet. Ingen anmälan.