Foto: Paula Jessen Andrée

Gudstjänster i Fässberg

Gudstjänster, böner, streaming, dop, vigsel, begravning, kalender, predikoarkiv. Fässbergs kyrka är vanligtvis öppen varje vardag kl. 11-13. Här firas församlingens huvudgudstjänst kl. 11:00 varje söndag.

Gudstjänster i veckan Fässberg

Gudstjänster präglade av en stor delaktighet, många ideella, körer och gudstjänstbesökare. Tillsammans förenas vi i gemenskap, bön och sång.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digital sändning av gudstjänster i Fässbergs kyrka

Här kan du se eller hitta länken till de gudstjänster som streamas från Fässbergs kyrka.

Söndagsklubben Fässberg

Välkommen till söndagsklubben i Fässbergs kyrka! Från 4 år och uppåt. Yngre barn kan delta med förälder. Söndagsklubben träffas söndagar i samband med Högmässan kl. 11:00.

Två personer sitter på knä med knäppta händer.

Bön i Fässbergs kyrka

Ta en paus mitt i allt! Måndagar och onsdagar kl 8.45-9.00 samt måndagar och tisdagar kl 12.00-12.15 är det bön i Fässbergs kyrka.

På en psalmbokshylla i bänkraden längst fram står texten Kyrkvärdar handmålad.

Gudstjänstgrupper i Fässberg

Vill du vara med i en gudstjänstgrupp och förbereda inför söndagens gudstjänst?

Närbild på knäppta händer vid en ljusbärare.

Skicka in en bön

Här kan du skicka in ett böneämne som vi ber för vid kommande gudstjänst i Fässbergs kyrka.

Musik i Fässberg

Aktuella konserter och musikaktiviteter i Fässbergs församling

Taizemässa i Fässbergs kyrka

I Fässbergs kyrka firas Taizémässa några gånger varje termin. Se kalendern för nästa tillfälle.

Ökenmässa

Firas i Fässbergs kyrka vanligtvis en gång i månaden andra tisdagen i månaden kl 18.30. Se kalendern för nästa tillfälle. Arrangeras som ett ekumeniskt samarbete.

En digitalkamera spelar in en gudstjänst i Uppsala domkyrka.

Predikoarkiv Fässbergs församling

Lyssna och titta på predikningarna från Fässbergs kyrka i efterhand.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Kollekt genom swish

Alla församlingarna har olika swish-konto för kollekterna. Du hittar alla uppgifter här.

Någon sänker en bebis ner i dopfunten medan prästen håller sin hand på barnets huvud.

Dop - del i en större gemenskap

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. Här kan du hitta lediga tider, kontakt för att boka och information om dopet.

Vigselring i psalmbok, skuggan av ringen har formen av ett hjärta

Bröllop – en kärleksfest

Går ni i bröllopstankar? Vill ni gifta er i kyrkan? Oavsett om ni väljer stor fest eller en högtid i all enkelhet blir bröllopet ett minne för livet. Boka er stora dag i en av våra vackra vigselkyrkor.

En vitt stenhjärta med texten Älskad och saknad ligger på en gravkrans.

Begravning – ett sista farväl

Begravningsakten är en akt av kärlek och respekt för den som är död och något att hämta kraft ur för de anhöriga.

Fässbergs församlings kyrkor

Fässbergs kyrka

Byggd 1887, rymmer 500 personer. Parkering finns nedanför kyrkan vid församlingshemmet eller i parkeringshuset vid innerstan. Här firas Högmässa varje söndag kl. 11:00. Adress: Terrakottagatan 3b, Mölndal.

Krokslättskyrkan exteriör

Krokslättskyrkan

Byggd 1955, rymmer 25 personer. Ligger vackert vid Safjällets fot. Gudstjänst terminstid oftast första söndagen i månaden kl. 10:00. Lokalen är inte handikappanpassad. Adress: Åbäcksgatan 17, Mölndal.

Toltorpskyrkan

Byggd 1933, rymmer 80 personer. Fin kyrka för bröllop och dop. Gudstjänst terminstid andra söndagen i månaden kl. 16:00. Adress: Dalgångsgatan 2, Mölndal.

Händer i Fässbergs kyrka

Två personer, en kvinna och en man, står och sjunger i Fässbergs kyrka. Bakom mannen skymtar ytterligare en kvinna som sjunger.

Sjung i sommarkör i Fässberg 2024!

Spontan sommarkör i Fässbergs kyrka tre söndagar. Vi träffas söndagarna 30 juni, 7 juli och 14 juli. Övning kl 9:30 och gudstjänst kl 11:00.

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Morgonmässa i Fässbergs kyrka

Veckomässa i Fässbergs kyrka 26 juni till 14 augusti varje onsdag, kl. 09:00-09:30.

Markus Zovic, Paul Mac Innes

Konsert med Markus och Paul 18 augusti

Fässbergs kyrka 18 augusti kl 17. Markus Zovic och Paul Mac Innes delar kärleken till soulmusiken och samlar in pengar till Läkarmissionen.

Gospelkonsert "Sounds of Africa" 20 oktober 2024

Fässbergs kyrka söndag 20 oktober kl 18.00 "Sounds of Africa" med Anna Monkango och band och Fässbergs gospelkör.

Någon håller i ett tårtfat med en grön prinsesstårta med rosa marsipanros på toppen.

65-årsfest i Fässbergs kyrka 22 oktober

Nu är det dags för 65-års fest i Fässbergs kyrka! Är du född 1959? I så fall vill vi fira din 65-årsdag tillsammans med dig och alla andra 59:or i Mölndal. 22 oktober kl 18.30-21.00. Anmälan senast 14 oktober.

Ett barn håller hand med en vuxen.

Föreläsning: I Guds rike finns inga pensionärer

27 oktober Fässbergs kyrka 12.25-12.55 I Guds rike finns inga pensionärer

Konsert Requiem av W A Mozart 3 november

Fässbergs kyrka söndag 3 november kl 18.00 Requiem av Mozart

En flicka har en fjäril målad i ansiktet. Hon håller upp en gubbe gjord av piprensare.

Bibeläventyrsgudstjänst Fässbergs kyrka

17 november 18.30-19.30 i Fässbergs kyrka. Kom och se om du är smartare än en 4:e/5:e klassare.

Julspel med barnkörerna i Fässberg 1 december

Söndag 1 december kl 14.00-15.00 i Fässbergs kyrka. Efterföljande julfest i församlingshemmet. Ingen anmälan.

Ökenmässor 2024

Under 2024 firas Ökenmässa i Fässbergs kyrka den 9 januari, 13 februari, 12 mars, 9 april, 14 maj, 11 juni, 10 september, 8 oktober, 12 november, 10 december, kl. 18:30-20:00. Välkommen!

Livets gudstjänst 11 december 2024 Fässbergs kyrka

11 december 2024 Livets gudstjänst med utdelning av dopduvor kl 10.00-11.00 i Fässbergs kyrka.