Foto: Marie Frändfors

Ideell inom barnverksamheten i Fässberg

Vill du ger mer av din tid och ditt engagemang till barnen i församlingen? Välkommen som ideell i barnverksamheten!

Fässbergs församling har en blomstrande barnverksamhet för barn 0-18 år. Därför behövs många olika förmågor bland ideella. Vill du ordna fika eller annat praktiskt såsom tvätta, handla, diska? Välkommen!

Vill du bli förebedjare i grupp eller enskilt för en specifik barngrupp? Välkommen!

Vill du leda sångstunder tillsammans med vår rytmikpedagog? Välkommen!

Längtar du efter att få undervisa i kristen tro för barn – i församlingens Söndagsklubb eller i något annat barnsammanhang? Välkommen!

Har du egna idéer vad du vill göra för barnen i församlingen? Välkommen!

Är du själv barn och vill testa att bli ledare för andra barn? Välkommen!

Kontakta gärna Linda om du har frågor eller funderingar kring idealitet för barnen. Om du väljer att ge av din tid som ideell kommer du att få en personlig kontakt med en av församlingens anställda för råd och stöd i just din uppgift.

Bra att veta är att från det år du fyller 16 år krävs ett polisregisterutdrag för att få bli ideell för barn. För din och barnens säkerhet.