Närbild på två små groddar som växer upp ur små hål genom isen.

Vill du bli ideell i Stensjöns församling?

Vill du engagera dig som ideell och tillsammans med många andra vara med och bygga Stensjöns församling? Stensjöns församling är en stor gemenskap som vi skapar tillsammans.

Var vill du lägga ditt ideella engagemang?

Vad innebär det att vara ideell i Stensjön?

Församlingen är Kristi kropp på jorden. Tillsammans gestaltar vi vem Gud är och genom våra olikheter och gåvor.

Ideell inom barnverksamheten i Stensjöns församling

Vill du ger mer av din tid och ditt engagemang till barnen i församlingen? Välkommen som ideell i barnverksamheten!

Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.

Ung ideell i Stensjöns församling

Är du ung och vill ha en uppgift i församlingen? Som ung ideell i Stensjöns församling får du möjlighet att bidra med det du är bra på, lära dig mer och utmanas att pröva på nåt nytt.

En nallebjörn med röd fluga sitter i en kökssoffa.

Välkommen till världen - dopinformation

Vill du vara med och välkomna nyfödda Stensjöbor till världen och dela ut ett gosedjur?

Kyrkklockan - Stensjöns församling

Kyrkklockan är Stensjöns församlings församlingsblad. Det kommer ut fyra gånger om året och delas ut av frivilliga till hushållen i församlingen. Saknar du ett eget exemplar kan du komma till kyrkan eller församlingsexpeditionen i Fässbergs församlingshem. Finns också att läsa här via pdf.

På en psalmbokshylla i bänkraden längst fram står texten Kyrkvärdar handmålad.

Gudstjänstvärd i Stensjöns församling

Vill du vara med och förbereda inför söndagens gudstjänst? Att vara gudstjänstvärd och ta emot besökare? Eller vill du kanske vara förebedjare under en gudstjänst?

Ideell musiker i Stensjön

Spelar du något instrument och gillar att spela tillsammans med andra? Var med och spela ideellt i Stensjöns församling!

En kvinna kavlar ut en bulldeg i ett storkök.

Ideell matlagare i Stensjöns församling

Vill du vara med och laga mat eller hjälpa till praktiskt när det är olika evenemang. Plocka disk, sköta diskmaskinen eller koka kaffe?

Närbild på en person som stickar med gult och blått garn.

Stickcafé i Stensjöns församling

Vill du vara med och ta hand om stickcafé i Fågelbergskyrkan?

Internationellt arbete

Svenska kyrkan Mölndal engagerar sig i internationellt arbete på flera olika sätt. I församlingarna finns lokala grupper. Du hittar mer information här.

Kläddelning och möten med nyanlända personer på Migrationsverket Sagåsen

Kan du vara ett stöd och möta nyanlända människor från andra länder?

Två kvinnor samtalar med en gråhårig person med hästsvans.

Ideell på enstaka diakonala event i Stensjön

Vill du vara ideell inom diakonin men har begränsat med tid? Vill du bidra regelbundet eller vid enstaka tillfällen?

Ideell på matdelning i Fässberg

Vill du hjälpa andra människor med mat för dagen?

Ideell besökare på Migrationsverkets förvar

Vill du vara med att sprida lite ljus i en mörk tillvaro?

Två män sitter vid ett bord och samtalar.

Ideell på diakonal kvällsdrop-in i Fässberg

Kan du bidra med tid och stöd en kväll i månaden?

Två arbetare från Svenska kyrkan står utomhus och häller upp kaffe i pappersmuggar.

Volontär

Vill du vara med och ge av din tid? Här kan du anmäla ditt intresse.

Insamling - rum fullt av kläder i kartonger och kassar

Ideell på kläddelning i Fässberg

Vill du hjälpa till att sortera kläder och skor?