Internationellt arbete

Svenska kyrkan Mölndal engagerar sig i internationellt arbete på flera olika sätt. I församlingarna finns lokala grupper. Du hittar mer information här.

Kontakt

I Fässberg, Kållered och Stensjön finns internationella grupper som jobbar med Svenska kyrkans internationella frågor. Nedan hittar du kontaktuppgifter till samordnarna för församlingarna. Tillsammans bildar samordnarna en grupp för att gemensamt planera och genomföra större evenemang.

Vi lever alla under samma himmel

Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv.

Läs om Act Svenska kyrkan

Ge en gåva för världen

Som månadsgivare tar du ställning för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Bli månadsgivare i dag

HBE Hopp för barn i Etiopien

Hopp för barn i Etiopien är en svensk stödorganisation till WSG/HCE - etiopiska organisationer som arbetar för att förbättra livsvillkoren för gatubarn, slavarbetande barn och fattiga i Addis Abeba och på den Etiopiska landsbygden.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.

Tillsammans för Världens Barn

I över 25 år har Världens Barn kämpat för alla barns rätt till hälsa, skola och trygghet. Act Svenska kyrkan medverkar i Världens Barn för att tillsammans med andra aktörer ta ställning för barns rättigheter. Var med du också!

Ett moln har formen av ett hjärta på den blå himlen.

Förändra liv med en minnesgåva

Hedra någon som betytt mycket för dig samtidigt som du förändrar liv för människor som lever i utsatthet i världen. Med din minnesgåva bidrar du till Act Svenska kyrkans viktiga arbete.