Kållereds församlingshem

Kållereds församlingshem, finns i fd Centrumkyrkans lokaler. Under hösten 2024 kommer församlingens verksamhet att flytta in i lokalerna. Adress: Gamla Riksvägen 75, Kållered.

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Välkommen till veckomässa!

En stunds återhämtning och stillhet i vardagen. Veckomässa firas varje onsdag kl 18.00 i Stensjökyrkan och 18.30 i Fässbergs kyrka. Vissa söndagar firas även Taize-mässa och Ökenmässa. Se kalendern för aktuell info.

Kållereds församlingshem

Koret i Kållereds kyrka. Predikstol till vänster. Ljusbärare till höger. Där hänger också ett votivskepp från taket.

Gudstjänster i Kållered

Under terminerna firas gudstjänster i Apelgårdens kyrka. Vid storhelger och sommartid firas gudstjänster i Kållereds kyrka. Varmt välkommen.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.