Närbild på en lysande adventsstjärna.
Foto: Alex & Martin /Ikon

Kör Stella Novis (9-13 år)

Fässbergs församlingshem, Stora salen, torsdagar från kl 15.30-16.10. Barnkörscafé är öppet i Fässbergs församlingshem från kl 15:00.

Stella Novis

Vi sjunger olika typer av sånger och ibland klassiskt. Vi arbetar med att utveckla den egna rösten när det gäller klang, röstvård mm

Detta är en barnkör där vi vill ge möjlighet till fördjupning i att vara korist.

Stella Novis är för åldrarna 9 - 13 år.

Stella Novis kommer att framträda i samband med gudstjänst, högmässor, konserter, Lucia etc. och ibland samarbete med vuxenkör.

Vi övar i Fässbergs Församlingshem, Terrakottagatan 3 B, Mölndal i Stora Salen, på torsdagar 15.30-16.10

Vi har ett barnkörscafé som är öppet från kl 15.00 i Fässbergs församlingshem.

Kontakt; Musiker Lena Holst

Lena.holst@svenskakyrkan.se  0738520434

Anmälan till barnkör i Fässbergs församlingshem. Jag anmäler mitt barn till:

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare

För att kunna genomföra och administrera ditt barn kommer vi att behandla era personuppgifter i våra system. Läs mer på: www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

Aktuellt för barn och familj

Messy Church i Fågelbergskyrkan 8 september

Söndag 8 september kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 20 oktober

Söndag 20 oktober kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

Julspel med barnkörerna i Fässberg 1 december

Söndag 1 december kl 14.00-15.00 i Fässbergs kyrka. Efterföljande julfest i församlingshemmet. Ingen anmälan.

Musikgudstjänst: Sjung in julen 18 december!

Vi sjunger julsånger tillsammans med Stensjökyrkans alla körer. Onsdag 18 dec kl 19 i Stensjökyrkan.