Lärjungaskola

Ett helare liv - en helare värld. Lärjungaskola i Svenska kyrkan Mölndal. Måndagar kl 18.30-20.30. Anmälan.

Lärjungaskola - Ett helare liv - en helare värld

Följ din längtan...

Efterföljelse

Jesus sade: Jag har kommit för de skall ha liv och liv i överflöd.

Johannesevangeliet 10:10

Att följa Jesus idag – varför skulle man göra det? Lärjungaskolan vill berätta om Jesus, så som Han beskrivs i Bibeln, och förklara hur Han angår oss, idag. Om det som Bibeln berättar om Jesus är sant, så är Han värd att följa.

I  vardagen

Hur kan Jesus hjälpa mig leva? Enligt kristen tro har Gud en tanke med varje människas liv. Efterföljelse har att göra med hela livet och är tänkt att bli till glädje för världen.

Tillsammans

Jesus kallar människor att följa Honom ännu idag. Vi kan få vara familj för varandra, hjälpa och stötta varandra – precis som de tolv som följde Jesus från början. Och vi kan lära oss av dem som vandrat längre på vägen än vi själva.

Information

Har du några frågor om lärjungaskolan kontakta Anna Sophia Bonde eller Martin Lokrantz. 

Anmälan gör du via formuläret nedan.

Lärjungaskolan samlas hösten 2024 i Fågelbergskyrkan, Östra Falkgatan 9, Mölndal. 

Anmälan till Lärjungaskola

Vi kommer att spara dina uppgifter så länge du deltar i lärjungaskolan. Därefter tar vi bort uppgifterna. Om du har frågor om vår personuppgiftshantering läs vidare på https://www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

En kvinna läser ur Bibeln.

Bibelskolan för unga

Fässbergs församlingshem Tid: kl. 18.00-20.00 Måndagar, jämna veckor Start v38. Anmälan.

Vår tro

Här hittar du centrala texter och länkar till vad som är den kristna tron. Här finns också länkar till studiegrupper i kristen tro.

Alpha-grupper i Mölndal

Alphakursen är en spännande introduktionskurs i kristen tro. Oavsett om du är nyfiken, tvivlar eller bara vill lära dig mer, är du välkommen att delta. Vi skapar en avslappnad och öppen atmosfär där vi gemensamt utforskar livets stora frågor och den kristna tron. Detta är en samlingssida för kurser hos Svenska kyrkan Mölndal.

And God separated the light from the dark...

Bibelskolan "Den stora berättelsen"

Bibelskolan går nu över till Lärjungaskola. Läs mer här!