Musik i Kållered

Aktuella konserter och musikaktiviteter i Kållereds församling

Foto: Kyrkbyrån

Musikkväll i Kållereds kyrka 9 juli 2024

Kållereds kyrka tisdag 9 juli kl 19-20. Grabbarna från Eken - Svenska och irländska visor.

Musikkväll i Kållereds kyrka 23 juli 2024

Kållereds kyrka tisdag 23 juli kl 19-20. ”Edit Piaf". Ida Andersson, sång, Lowe Pettersson, piano

Musikkväll i Kållereds kyrka 30 juli 2024

Kållereds kyrka tisdag 30 juli kl 19-20. Flöjt- och pianomusik av kvinnliga kompositörer. Astrid Eriksson, flöjt, Madeleine Löfdahl piano

Musikkväll i Kållereds kyrka 6 augusti 2024

Kållereds kyrka tisdag 6 augusti kl 19-20. Traditionell och modern romsk musik från Balkan. En musikalisk resa med känslig, dramatisk och virtuos musik över folk- och landsgränser.

Negar Zarassi, porträtt utomhus i en skogsdunge.

Musikkväll i Kållereds kyrka 13 augusti 2024

Kållereds kyrka tisdag 13 augusti kl 19-20. Operakväll. Negar Zarassi – sopran, Stoyan Iliev – tenor, Svetla Tsvetkova – piano.

En kvinna sitter tillsammans med andra, med notblad i handen.

Körer i Kållered

Här hittar du alla körer som finns i Kållereds församling och aktuella musikaliska event.

Musiker i Kållereds församling