Stensjöns kyrka, Mölndal, Exteriör
Foto: Tommy Hvitfeldt

Nyheter i Stensjöns församling

Här hittar du alla nyheter från Stensjöns församling.

Musikcafé vid Brostugan - Brasskvartetten Cameratha 9 juli

Tisdag 9 juli kl 18.30-20.00 vid Brostugan i Gunneboparken. Brasskvartetten Cameratha.

Musikcafé vid Brostugan - 16 juli Kulturskolan

Tisdag 16 juli kl 18.30-20.00 vid Brostugan i Gunneboparken. Elever från Mölndals kulturskola

Musikcafé vid Brostugan - Hanna Bendz och Niclas Malmberg

Tisdag 23 juli kl 18.30-20.00 vid Brostugan i Gunneboparken. Hanna Bendz och Niclas Malmberg

Musikcafé vid Brostugan - 30 juli Från solglimt till regndagar

Tisdag 30 juli kl 18.30-20.00 vid Brostugan i Gunneboparken. ”Från solglimt till regndagar”. Musikduo Anna & Jesper Fahlström. Livets ceremonier, toner från bröllop, dop och begravning

Vill du vara med i en hemgrupp?

Längtar du efter gemenskap i ett lite mindre sammanhang där det finns plats för att prata om tro kring en öppen Bibel, dela livet med varandra och be för varandra?

Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.

Stensjöträffen & Fågelbergsträffen sommaren 2024

Stensjöträffen ses onsdagar kl 12-13. Fågelbergsträffen ses torsdagar kl 12-13. Se kalendern för eventuella ändringar. Från 12 juni - 29 augusti.

Late Night Church i Fågelbergskyrkan 30 augusti

Fredag 30 augusti kl 19-23 i Fågelbergskyrkan. Late Night Church med gudstjänst, lovsång och efterhäng.

Gudstjänst med önskepsalmer i Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan 6 oktober kl 16.00. Skicka gärna in dina önskepsalmer till Malin Lindgren senast den 1 september!

Pröva-på gång för Familje-Alphakursen i Stensjön

Provapågång den 17 september. 19:00-20:00 Stensjökyrkans församlingshem. Det bjuds på en mat, mingel och ett spännande föredrag på 25 minuter. Välkomna!

Messy Church i Fågelbergskyrkan 8 september

Söndag 8 september kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 20 oktober

Söndag 20 oktober kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

Pilgrimsvandring Vadstena 13–15 september

Pilgrimsvandra i Vadstena 13–15 september. Avgång Stensjökyrkan 13 september kl 08.30. Tillbaka Stensjökyrkan 15 september ca 18.45. Dagsvandringar med bas på Birgittasystrarnas gästhem. Tema: Heliga Birgitta, heliga du och heliga jag - en vandring i Vadstena och dess omgivningar. Anmälan senast 29 augusti. Kostnad 2800 kr

Late Night Church i Fågelbergskyrkan 20 september

Fredag 20 september kl 19-23 i Fågelbergskyrkan. Late Night Church med gudstjänst, lovsång och efterhäng.

Inspirationsdag om bön, förbön och helande söndag 22 september 2024

Söndagen den 22 september kl 12.00-16.00 i Stensjökyrkan. Gäst Staffan och Else-Marie Stadell. Dagen riktar sig till dig som vill lära dig mer om förbönens gåva och möjligheter. Anmälan

Guidad tur Chalmerska huset, Göteborg

Guidad tur fredag 27 september kl 14.30. Chalmerska huset, Södra Hamngatan 11. Max 20 personer. Anmälan senast 20 september.

Guidad tur Frihamnskyrkan, Göteborg

Guidad tur måndag 30 september kl 12.15. Frihamnskyrkan i Göteborg. Adress Frihamnen 11. Anmälan senast 19 september.

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Samtalsgrupp för anhöriga till demenssjuka start 1 oktober

1 oktober kl 10.00-12.00 i Stensjökyrkan.

En tonårstjej tittar uttryckslöst in i kameran.

Om glädjeämnen och utmaningar i föräldraskapet – föräldragrupp

Fågelbergskyrkan start 9 oktober kl 18.30-20.00

En mossig stubbe i skogen.

Musikgudstjänst 13 oktober "Vardagspoesi och skogsteologi"

Musikgudstjänst "Vardagspoesi och skogsteologi" av Joel Göranson. Söndag 13 oktober kl 18 i Stensjökyrkan.

Late Night Church i Stensjökyrkan 25 oktober

Fredag 25 oktober kl 19-23 i Stensjökyrkan. Late Night Church med gudstjänst, lovsång och efterhäng.

Två kvinnor sitter i en soffa inomhus.

Kvinnodag i Stensjökyrkan 9 november

Stensjökyrkan 9 november klockan 08.30-16.00. Vi vill erbjuda en dag inför Herren, med undervisning, promenad i fin natur, lovsång och möjlighet till personlig förbön. Anmälan senast 11 oktober. Kostnad 350 kr (med möjlighet till behovsprövad prisreduktion)

Närbild på en väggklocka som visar tiden en minut i tolv.

Musikgudstjänst 10 november "Tiden har sin gång"

Musikgudstjänst "Tiden har sin gång" , folkmusikmässa av Fanny Källström. Söndag 10 november kl 18 i Stensjökyrkan. Med Stensjöns kyrkokör

Late Night Church i Fågelbergskyrkan 29 november

Fredag 29 november kl 19-23 i Fågelbergskyrkan. Late Night Church med gudstjänst, lovsång och efterhäng.

Musikgudstjänst: Sjung in julen 18 december!

Vi sjunger julsånger tillsammans med Stensjökyrkans alla körer. Onsdag 18 dec kl 19 i Stensjökyrkan.

En person sitter vid ett bord med en kaffekopp och sin telefon och tittar på skärmen.

Nyhetsbrev

Här hittar du digitala nyhetsbrev och länkar till församlingstidningar hos Svenska kyrkan Mölndal. Här kan du också anmäla intresse för nyhetsbrev.