Psalm och lovsångsretreat

Söndag 17 november kl 12.00-17.00 i Fågelbergskyrkan. Välkommen till en eftermiddag i stillhet. Anmälan senast 14 november.

Välkommen till en eftermiddag i stillhet.

Vi inleder med soppa, sång och en kort introduktion. Därefter får du sitta i tystnad med Bibeln och sångtexter. Möjlighet till skapande kommer finnas.

Dagen avslutas med en mässa kl 16.00.

Anmälan senast till Malin Lindgren senast 14 november.

malin.lindgren2@svenskakyrkan.se

Solen lyser igenom ett buskage.

Retreat och pilgrim hos Svenska kyrkan Mölndal

En retreat är en tid för stillhet och andrum. Du behöver inte ha varit på ett retreat tidigare för att kunna delta. Alla är välkomna. Nedan finner du alla kommande retreats hos Svenska kyrkan Mölndal (Fässberg, Kållered, Stensjön). Att pilgrimsvandra en kort eller längre sträcka är också en sorts retreat. Nedan hittar du alla tillfällen till pilgrimsvandringar hos Svenska kyrkan Mölndal.

Konfirmander paddlar kanot.

Stensjöns församling

I Stensjöns församling finns en stor öppenhet för att diskutera angelägna samhällsfrågor och mod att tala det som kan uppfattas som kontroversiellt. Navet i församlingslivet är högmässan klockan 10 varje söndag. Det finns också ett rikt musikliv där fler än 200 körsångare möts varje vecka i någon av de två kyrkorna, Stensjökyrkan och Fågelbergskyrkan.