Foto: Johannes Frandsen/IKON

Pärlan, babypsalmsång

Babypsalmsång 4-9 mån (babyrytmik) i Toltorpskyrkan, Mölndal. Onsdagar kl 10-11.30. Max 10 barn (med en vuxen). Anmäl er här.

Pärlan Babysång startar 28 augusti.

Toltorpskyrkan. Startdatum: 28 augusti. Slutdatum: 2 oktober, varje onsdag mellan dessa datum förutom den 25 september, då är det uppehåll. Anmälan krävs.

I pärlan varvas klassisk babyrytmik med den svenska psalmskatten. Gruppen vänder sig till barn mellan 4-9 månader med medföljande vuxen.

Vi sjunger, tänder ljus med en bön för varje barn, upptäcker rytm, övar balans och sjunger en temapsalm. Rytmikstunden är ca. 30 min.

Därefter blir det fika med samtal kring föräldraskap. Du behöver inte själv vara förälder till barnet som är med, farfar, mormor, faster, fadder, kompis är också okej.

Vi ses i Toltorpskyrkan, Dalgångsgatan 2.

Kostnaden är 100:-/termin. Anmälan behövs och görs här.

Frågor kan ställas till

Varmt välkomna!

Anmälan till Pärlan, babypsalmsång i Toltorpskyrkan, Fässbergs församling. Jag anmäler mig och mitt barn till

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare/Annan medföljande vuxen

Några rosa sandaler och strumpor ligger i gräset.

Öppen Förskola - Vid Stadshusparkens utelekplats nära Fässbergs kyrka

Öppna Förskolan ses vid Stadsparkens utelekplats vid Fässbergs kyrka fredagarna 9 augusti och 16 augusti kl 9.30-11.30 med rytmik ca kl 10.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 12 september

Torsdag 12 september kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 31 oktober

Torsdag 31 oktober kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

En person tänder ett gravljus som ställts uppe på ett stenstaket.

Öppen förskola inför Alla Helgons dag

Fredag 1 november 9-12 Fässbergs Mariagård, Pedagogen park

En flicka har en fjäril målad i ansiktet. Hon håller upp en gubbe gjord av piprensare.

Bibeläventyrsgudstjänst Fässbergs kyrka

17 november 18.30-19.30 i Fässbergs kyrka. Kom och se om du är smartare än en 4:e/5:e klassare.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 28 november

Torsdag 28 november kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Julspel med barnkörerna i Fässberg 1 december

Söndag 1 december kl 14.00-15.00 i Fässbergs kyrka. Efterföljande julfest i församlingshemmet. Ingen anmälan.

Livets gudstjänst 11 december 2024 Fässbergs kyrka

11 december 2024 Livets gudstjänst med utdelning av dopduvor kl 10.00-11.00 i Fässbergs kyrka.