Ischoklad i färgade aluminiumformar, chokladbitar och annat julgodis.

Pralinerna - en barnkör 6-8 år

Fässbergs Mariagård. Tisdagar kl 16.00-16.40. Anmälan. Barnkörscafét är öppet från kl15.30-16.30.

Du som går i förskoleklass och upp till andra klass är välkommen att vara med i den här kören!  Att sjunga i kör ger glädje och gemenskap och forskning visar att musik är bra för hjärnan och för inlärning. I kören lär man sig många nya sånger, träffar nya vänner, och får uppträda inför publik.

Kören medverkar på gudstjänster, julspel etc, konsert ibland.

Vi övar på Mariagården i Pedagogen Park, Prästgårdsgatan 26 i Mölndal, kl 16-16.40

Barnkörscafét är öppet 15.30 - 16.30 och det är gratis. Välkomna!

Anmälan till barnkör i Fässbergs Mariagård. Jag anmäler mitt barn till följande barnkör.

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare

För att kunna genomföra och administrera ditt barn kommer vi att behandla era personuppgifter i våra system. Läs mer på: www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

Lena Holst

Musiker - Fässberg, Svenska kyrkan Mölndal

Mer om Lena Holst

Vikarie Fässbergs församling

Aktuellt för barn och familj

Messy Church i Fågelbergskyrkan 20 oktober

Söndag 20 oktober kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

Julspel med barnkörerna i Fässberg 1 december

Söndag 1 december kl 14.00-15.00 i Fässbergs kyrka. Efterföljande julfest i församlingshemmet. Ingen anmälan.

Musikgudstjänst: Sjung in julen 18 december!

Vi sjunger julsånger tillsammans med Stensjökyrkans alla körer. Onsdag 18 dec kl 19 i Stensjökyrkan.

Karibo, åk 1-2

En grupp med Gyllene regeln i fokus för er i årskurs F-2 Torsdagar kl 15-17 träffas vi i Fässbergs Mariagård, Pedagogen Park. Det är gratis och du måste anmäla dig!

Barnkörer

Svenska kyrkan Mölndal har barnkörer runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Barn och familj

Nedan hittar du information om olika grupper. Svenska kyrkan Mölndal erbjuder mötesplatser för barn, unga och föräldrar.

Fässbergs församling

Sedan 1887 står Fässbergs kyrka på Baazberget. En helig plats där människor möts för att dela livet. Så sträcker sig Fässbergs församling mot den framtid som väntar. I det liv som levs nu. I Fässbergs församling finns tre kyrkor.