Foto: Eva Kihlström /Ikon

Söndagsklubben Fässberg

Välkommen till söndagsklubben i Fässbergs kyrka! Från 4 år och uppåt. Yngre barn kan delta med förälder. Söndagsklubben träffas söndagar i samband med Högmässan kl. 11:00.

Söndagsklubben i Fässbergs kyrka

Välkommen till Söndagsklubben i Fässbergs kyrka

Gruppen är för dig som är 4 år och uppåt. Yngre är välkomna med medföljande vuxen.

I samband med högmässans start kl 11 samlas vi på Söndagsklubbens bänk eller hos förälder inne i kyrkan. Efter Söndagsklubbensången går vi till gruppen som träffas i glasrummet.

På klubben får vi lyssna till Bibelns berättelser, vi leker och skapar ihop. Söndagsklubben har flera unga ledare från gruppen BeSeGe. Vi är åter hos ansvarig vuxen vid nattvarden.

Det går bra att fortsätta leka eller måla i glasrummet vid behov och vid vuxens godkännande. Vi som har möjlighet fikar tillsammans efter högmässan.

Gruppen är öppen men anmäl er gärna till Jill Olandersson för att få påminnelser och info om terminen och familjegudstjänster.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.