Två ungdomar ligger i en soffa och läser varsin bok.
Foto: Shutterstock

Unga i Kållered

Här hittar du verksamhet för ungdomar i Kållereds församling och information om konfirmation.

Två kvinnor sitter i en soffa inomhus.

Kvinnodag i Stensjökyrkan 9 november

Stensjökyrkan 9 november klockan 08.30-16.00. Vi vill erbjuda en dag inför Herren, med undervisning, promenad i fin natur, lovsång och möjlighet till personlig förbön. Anmälan senast 11 oktober. Kostnad 350 kr (med möjlighet till behovsprövad prisreduktion)

Gospelkonsert "Sounds of Africa" 20 oktober 2024

Fässbergs kyrka söndag 20 oktober kl 18.00 "Sounds of Africa" med Anna Monkango och band och Fässbergs gospelkör.

Asinoberättelsen

Berättelsen om Barti, en ung kille i 0-talets Jerusalem är en del av moppeklubben Asinos återkommande inslag. Det är ett empatiskt inlevelsestudium där till sist åsnan (asino på italienska, som Jesus rider på, dyker upp.

En kvinna läser ur Bibeln.

Bibelskolan för unga

Fässbergs församlingshem Tid: kl. 18.00-20.00 Måndagar, jämna veckor Start v38. Anmälan.

Frihet på två hjul - moppeklubben Asino

Moppeklubben Asino är en del av gruppen ApelPax för unga mellan 14 och 19 år. Vi utgår ifrån Apelgårdens kyrka, onsdagar 18-22. Se kalendern för mer info.

Konfirmation i Kållered

Här hittar du information om konfirmation i Kållereds församling. Läs mer om grupperna och anmäl dig så snart som möjligt här på hemsidan.

KållePax

Ungdomsgrupp för dig som är 14-19 år. Varje torsdag kl 18.00-22.00 i Apelgårdens kyrka.

Tre barn sitter och ritar tillsammans.

MiniPax Kållered

För dig i årskurs 6-7. Tisdagar kl 17-18.30, Apelgårdens kyrka. Anmälan.

Res till Iona

2024 planeras att resa till kommuniteten på Iona under höstlovet, vecka 44.

Resa till Taizé, Frankrike 3-11 augusti 2024

Välkommen att följa med Svenska kyrkan i Mölndal till kommuniteten Taizé i Frankrike. Du som är mellan 15 och 29 år, samt konfirmerad i Fässbergs, Stensjöns eller Kållereds församling är välkommen att åka med (övriga får åka med i mån av plats). När? 3-11 augusti 2024. Anmälan hittar du om du klickar här.

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Välkommen till veckomässa!

En stunds återhämtning och stillhet i vardagen. Veckomässa firas varje onsdag kl 18.00 i Stensjökyrkan och 18.30 i Fässbergs kyrka. Vissa söndagar firas även Taize-mässa och Ökenmässa. Se kalendern för aktuell info.

Vill du prata med någon?

Kyrkans SOS

Kyrkans SOS är en fristående ideell organisation som erbjuder kris- och samtalsjour. Du kan ringa SOS-telefonen eller skriva till SOS-brevlådan. Du får vara anonym. För dig mellan 12 och 25 år finns Nätvandrarchatten.