Vad innebär det att vara ideell i Fässberg?

Församlingen är Kristi kropp på jorden. Tillsammans gestaltar vi vem Gud är och genom våra olikheter och gåvor.

Vill du växa i mötet med andra? Tror du att kyrkan är en av samhällets goda krafter? Vill du vara med och bidra till en bättre värld, där fler får en erfarenhet av Guds kärlek?

Välkommen att vara med och bygga kyrkans gemenskap som ideell.

I Fässbergs församling finns ca 400 personer (inräknat körsångare) som engagerar sig ideellt i olika verksamheter. Det handlar om alla slags uppgifter, från att hjälpa till med matservering eller musikaktiviteter till integrationsarbete eller trädgårdsskötsel. Vad är dina styrkor? Var skulle din personlighet och dina egenskaper komma till bäst nytta?

Om du är intresserad av att hjälpa till ideellt är du varmt välkommen att höra av dig, så pratar vi vidare om hur du vill göra din insats.

Johannes Imberg

Präst - Församlingsherde Fässberg, Svenska kyrkan Mölndal