Vill du vara ideell i Fässbergs alphateam?

Vill du samtala om livets djupaste frågor? Vill du hjälpa människor att upptäcka den kristna tron?

Under totalt 11 torsdagar per termin är det Alpha i Fässberg, som är en introduktionskurs i kristen tro. Som ideell kan du ha en praktisk uppgift såsom att ordna med mat och dukning, vara samtalsledare eller ansvarig för att forma den varma och inbjudande gemenskapen.

Vill du så frön av tro, hopp och kärlek i människors hjärtan så att världen blir en bättre plats? Varmt välkommen att vara med som ideell i alphateamet!

Martin Lokrantz

Präst - Fässberg, Svenska kyrkan Mölndal

Alpha-grupper i Mölndal

Alphakursen är en spännande introduktionskurs i kristen tro. Oavsett om du är nyfiken, tvivlar eller bara vill lära dig mer, är du välkommen att delta. Vi skapar en avslappnad och öppen atmosfär där vi gemensamt utforskar livets stora frågor och den kristna tron. Detta är en samlingssida för kurser hos Svenska kyrkan Mölndal.