Vuxenkörer

Svenska kyrkan Mölndal har flera vuxenkörer med hundratals sångare runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Här överst hittar du sådant som är aktuell och på gång bland vuxenkörerna:

Gudstjänst med önskepsalmer i Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan 6 oktober kl 16.00. Skicka gärna in dina önskepsalmer till Malin Lindgren senast den 1 september!

Gospelkonsert "Sounds of Africa" 20 oktober 2024

Fässbergs kyrka söndag 20 oktober kl 18.00 "Sounds of Africa" med Anna Monkango och band och Fässbergs gospelkör.

Konsert Requiem av W A Mozart 3 november

Fässbergs kyrka söndag 3 november kl 18.00 Requiem av Mozart

Närbild på en väggklocka som visar tiden en minut i tolv.

Musikgudstjänst 10 november "Tiden har sin gång"

Musikgudstjänst "Tiden har sin gång" , folkmusikmässa av Fanny Källström. Söndag 10 november kl 18 i Stensjökyrkan. Med Stensjöns kyrkokör

Klasar av röda rönnbär.

Höstfest för ideella i Fässbergs församling 12 november 2024

Måndag 12 november kl 18:00-20:30 i Fässbergs församlingshem. Anmälan senast 5 november till molndals.pastorat@svenskakyrkan.se

Musikgudstjänst: Sjung in julen 18 december!

Vi sjunger julsånger tillsammans med Stensjökyrkans alla körer. Onsdag 18 dec kl 19 i Stensjökyrkan.

Här hittar du olika vuxenkörer:

Cantus Novus - kyrkokör i Kållered

Apelgårdens kyrka, tisdagar kl 19.

Fässbergs vokalensemble. Vuxenkör.

Fässbergs vokalensemble är cirka 25 personer och övar i Fässbergs kyrka torsdagar 19:00-21:00

Fässbergskören, Vuxenkör

Fässbergs kyrka. Torsdagar 17:15-18:45

Gospelkör i Fässbergs kyrka

Är du en van körsångare och taggad på att sjunga Gospel? Vi övar några tillfällen under terminen och har Gospelmässa eller konsert i Fässbergs kyrka som avslutning. Anmälan till kören krävs.

Ideell musiker

Spelar du något instrument och gillar att spela tillsammans med andra? Var med och spela ideellt i Fässbergs kyrka!

Ideell musiker i Stensjön

Spelar du något instrument och gillar att spela tillsammans med andra? Var med och spela ideellt i Stensjöns församling!

Karolinakören - damkör.

Apelgårdens kyrka. Varannan tisdag kl 19. Anmälan.

Kyrkokör i Stensjön

Vuxenkör. Stensjökyrkan. Onsdag kl 18.30-20.45

Kören Voice Vuxenkör

Fässbergs församlingshem. Onsdagar kl 19-20.30. Antagningsprov.

Lilla Kyrkokören, Stensjön

Stensjökyrkan. Ojämna torsdag kl 18.30-20.00.

Må bra-kören!

Det här är kören för dig som tycker om att sjunga, våga lite mer och ha roligt. Vi träffas varje onsdag 18.00-19.30 i Toltorpskyrkan.

Ett pepparkakshus står framför en adventsljusstake i fönstret.

Sång utanför ditt fönster fredag 6 december

Vi vill ut och sjunga! Vill du få levande julsång utanför ditt fönster? Eller vill du skicka en sjungen julhälsning till någon annan i Mölndal?

Tillsammanskören

Fågelbergskyrkan. Torsdagar kl 10.00-11.30