Foto: Johannes Imberg

Vuxna i Fässberg

Verksamhet för vuxna. Bibelgrupper, Alpha, Förälder mitt i livet, Sopplunch, Friskvård för parrelationer, och mycket mer.

Alpha i Fässberg

För alla som vill fundera kring livet och dess mening. Kvällskurs elva gånger. Anmälan. Torsdagar kl 18.30-20.30 Fässbergs församlingshem

Bibelgrupp Fässberg

Fässbergs församlingshem. Måndagar, varannan vecka, kl 18:30-21:00

PREP-kurs i Fässberg, Mölndal

PREP (Prevention and Relationship Enhancement Program) är en friskvårdskurs för parrelationer. I kursen läggs fokus på kommunikation, förväntningar och problemlösning. Ni går kursen som par, inget privat delas i gruppen, alla samtal sker endast med din partner. Mer info & anmälan nedan.

Körer i Fässberg

Här hittar du alla körer som finns i Fässbergs församling

Lärjungaskola

Ett helare liv - en helare värld. Lärjungaskola i Svenska kyrkan Mölndal. Måndagar kl 18.30-20.30. Anmälan.

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Förälder mitt i livet

Föräldrakurs fem kvällar (två på hösten och tre på våren) och ett fördjupningsdygn (på hösten), för dig som är förälder med en tonåring i konfirmandåldern.

Torsdagssoppa i Fässberg

Fässbergs församlingshem. Torsdagar kl 12.00-13.30. Ingen anmälan. Soppa, smörgås, kaffe/te och kaka för 50 kronor (swish eller kontant).

Vill du bli ideell i Fässbergs församling?

Vill du engagera dig som ideell och tillsammans med många andra vara med och bygga Fässbergs församling? Fässbergs församling är en stor gemenskap som vi skapar tillsammans.

Två personer sitter på knä med knäppta händer.

Bön i Fässbergs kyrka

Ta en paus mitt i allt! Måndagar och onsdagar kl 8.45-9.00 samt måndagar och tisdagar kl 12.00-12.15 är det bön i Fässbergs kyrka.

Leva vidare-grupp

Varje termin erbjuder Svenska kyrkan Mölndal en Leva vidare-grupp för dig som har förlorat en närstående. Hör gärna av dig om du vill veta mer. Onsdagar kl. 10.00-11:30. Anmälan.

Ett bord dukat för två, med en ensam blomma i en vas mitt på.

Ät lunch!

Inspirerade av tidigare chefredaktören Fredrik Hofflander på Mölndals-Posten erbjuder Fässbergs församling dig möjligheten att äta en (gratis) lunch med en präst, diakon eller musiker.

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Välkommen till veckomässa!

En stunds återhämtning och stillhet i vardagen. Veckomässa firas varje onsdag kl 18.00 i Stensjökyrkan och 18.30 i Fässbergs kyrka. Vissa söndagar firas även Taize-mässa och Ökenmässa. Se kalendern för aktuell info.

Öppen kyrka Fässbergs kyrka

Bokbord, ljuständning, samtal och fika! Välkommen till Fässbergs kyrka mån-fre kl 11-13.

Solen lyser igenom ett buskage.

Retreat och pilgrim hos Svenska kyrkan Mölndal

En retreat är en tid för stillhet och andrum. Du behöver inte ha varit på ett retreat tidigare för att kunna delta. Alla är välkomna. Nedan finner du alla kommande retreats hos Svenska kyrkan Mölndal (Fässberg, Kållered, Stensjön). Att pilgrimsvandra en kort eller längre sträcka är också en sorts retreat. Nedan hittar du alla tillfällen till pilgrimsvandringar hos Svenska kyrkan Mölndal.

Ett pärlarmband med pärlor i olika färger och former ligger på en grön växt i solen.

Frälsarkransvandring

På vandring med livets pärlor – Frälsarkransen . Meditativ promenad runt Fässbergs kyrka i Mölndal.

En digitalkamera spelar in en gudstjänst i Uppsala domkyrka.

Predikoarkiv Fässbergs församling

Lyssna och titta på predikningarna från Fässbergs kyrka i efterhand.

Nyheter och på gång!

En grupp människor vandrar på led genom skogen.

Pilgrimsvandring i miniformat

Onsdag 4 september kl 14.30-19.00. Buss från Mölndals bro. Avslutas med veckomässa i Fässbergs kyrka. Ingen anmälan.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 12 september

Torsdag 12 september kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Någon håller i ett tårtfat med en grön prinsesstårta med rosa marsipanros på toppen.

65-årsfest i Fässbergs kyrka 22 oktober

Nu är det dags för 65-års fest i Fässbergs kyrka! Är du född 1959? I så fall vill vi fira din 65-årsdag tillsammans med dig och alla andra 59:or i Mölndal. 22 oktober kl 18.30-21.00. Anmälan senast 14 oktober.

Ett barn håller hand med en vuxen.

Föreläsning: I Guds rike finns inga pensionärer

27 oktober Fässbergs kyrka 12.25-12.55 I Guds rike finns inga pensionärer

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 31 oktober

Torsdag 31 oktober kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Klasar av röda rönnbär.

Höstfest för ideella i Fässbergs församling 12 november 2024

Måndag 12 november kl 18:00-20:30 i Fässbergs församlingshem. Anmälan senast 5 november till molndals.pastorat@svenskakyrkan.se

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 28 november

Torsdag 28 november kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.