Till innehållet Till undermeny
Lyssna

Mörrum-Elleholms församling

Församlingen är belägen i Karlshamns kommun och består av två kyrkor. Mörrums kyrka som ligger mitt i byn vid Mörrumsån. Elleholms kyrka är vackert belägen där havet och Mörrumsån möts. Våra ledord är: Tro - Hopp & Kärlek. Du är alltid välkommen för att fira gudstjänst, delta i verksamheten eller för ett enskilt samtal med präst eller diakon. Församlingen är belägen i Karlshamns kommun i Blekinge.

Lämna frukt och grönt lördag 12/10 i Mörrums kyrka

Välkommen att lämna frukt, grönsaker, blommor mm i Mörrums kyrka lördagen den 12 oktober mellan kl 10-12. Vi kommer att smycka kyrkan med dessa frukter och grönsaker till söndagens gudstjänst.

Mässa på Tacksägelsedagen söndag 13 oktober kl 16.00 i Mörrums kyrka. Mottagande av vår nya kyrkoherde Joakim Persson.

Medverkande: Kyrkokören, Voices, Håkan Windahl. Karin Sax Granlöf och Nina Holgersson. Efter gudstjänsten försäljning av inlämnad frukt och grönt i kyrkan. Lättare förtäring i församlingshemmet. Anmälan till exp 0454-59400 senast 4/10.

Ekumenisk gudstjänst i Ådalskyrkan

Söndag 20 oktober kl 10.00 firas ekumenisk gudstjänst i Ådalskyrkan. Gullevi Spåre, Joakim Persson, Nina Holgersson. Välkommen.

Voices sjunger ABBA hits! Söndag 20 oktober kl 16.00 i Mörrums kyrka. Välkommen!

Kontakta oss

Välkommen till Mörrum-Elleholms församling. Här hittar du våra öppettider och telefonnummer samt mail.

Välkommen till våra kyrkor.

Mörrums kyrka är öppen måndag-fredag mellan kl 08.00-16.00 med möjlighet att tända ljus, be, ta en andningspaus, bara vara i tystnad... På helgerna är kyrkan öppen när vi har förrättning eller gudstjänst. Elleholms kyrka är öppen varje dag från 1 maj till och med 1september kl 08.00-16.00

Svenska kyrkan Blekinge kontrakt – En del av Sveriges trädgård

Välkommen till vårt Sy- och Stickcafé torsdag 17 oktober kl 09.30-11.30.

Sy- och Stickcafé träffas varannan torsdag i Mörrums församlingshem mellan kl 09.30-11.30. I samarbete med Sensus.

Café Tro-Hopp & Kaffe tisdag 15 oktober. Bess Widenberg kommer och talar om vardagshälsa för att hålla sig igång.

Vi möts i församlingshemmet tisdagar kl 14.00-16.00. Dessa datum 27/8, 24/9, 15/10, 29/10, 19/11 och 26/11. Välkommen!

Tisdagsträff 22 oktober kl 14.00. Vår kyrkoherde Joakim Persson delar med sig av sitt arbete och liv.

Tillsammans sjunger vi våra önskepsalmer. Vi träffas i församlingshemmet. Välkommen!

Gud & Spagetti i Mörrums församlingshem torsdag 24 oktober kl 17.00

för en stunds gemenskap för alla åldrar. Vi delar en enkel andakt och sångstund på barnens villkor. Denna gång med en liten spökrunda - whoaahaha Anmälan görs till Anne-Mie Johnsson, tel 594 09 eller mail: anne-mie.johnsson@svenskakyrkan.se senast den 23/10. 50 kr/vuxen och 20 kr/barn.

Konfirmation 2025

Ett minne för livet, menar vissa. Något man inte bör missa, säger andra. Varje år väljer över 30 000 tonåringar att vara konfirmander i svenska kyrkan. Är du en av dem? Konfirmationen är ett erbjudande till dem som är nyfikna på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda.

Vi söker en präst 100%

Mörrum-Elleholms församling - Tro, Hopp & Kärlek

Barnverksamheten

Vi träffas, barn och vuxna tillsammans, för att leka, sjunga, umgås och lära känna varandra och kyrkan. Barn från 0 år tillsammans med en vuxen är välkomna. Kyrkans öppna vuxen/barn grupp är kostnadsfri och det behövs ingen anmälan.

Välkommen till kyrkans öppna barnverksamhet som startar torsdag 19 september kl 08.30

Öppen vuxen/barngrupp träffas måndagar kl 08.30-11.00 i församlingshemmet. Här träffas barn från 0-6 år tillsammans med vuxen för att leka, pyssla och umgås. Fika 20 kr/vuxen och gratis för barn. Vi avslutar med gemensam sångstund/andakt. Ingen föranmälan Ledare Anna Nilsson, fritidsledare; 0454-594 07

Svenska Kyrkans Unga

Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar.

Våra barn- och ungdomsgrupper

Spela upp inspelad musik i kyrkan

Mörrum-Elleholms församling erbjuder levande musik vid dop, bröllop och begravningar. Spotify Business finns inte längre och din privata Spotify får inte spelas upp i offentliga miljöer. Om du vill ha inspelad musik vid dop, bröllop och begravning, ta med dig köpt CD-skiva eller nedladdad och betald musik från exempelvis iTunes. Vi erbjuder även Musikbanken - en digital tjänst för strömmande musik framtagen speciellt för Svenska kyrkan.

Musik - våra körer

Musik är en Guds gåva till oss människor. Den tolkar livet och tron. Vi behöver sången, rytmen och melodin för att ge uttyck åt känslor som sorg, rädsla, glädje... Kyrkomusik kan skapa rum åt det ordlösa mötet.

Orgellektioner för dig som är 12 år eller äldre.

Orgeln kallas "instrumentens drottning": det är som en hel orkester med en massa olika klanger, från den allra svagaste, ensammaste ton till starka ackord som får det att vibrera i golv och väggar.

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser