Bike-in vigsel

Vätternrundan 2024

Motala församling erbjuder en unik möjlighet till Bike-in vigsel före eller efter genomförd Vätternrunda. Cykla direkt fram till utomhusaltaret i kyrkparken vid Motala kyrka. Där väntar prästen för att viga er till äkta makar.

Glöm inte hindersprövning

Efter ni bokat vigseln är det viktigt att ni  beställer hindersprövning från Skatteverket

Vi ”följer” er under loppet och ser till att allt är förberett för er vigsel vid målgång. Uppge era startnummer vid bokningen av vigseln. Det enda ni behöver ta med är ringen/ringarna. Har ni bokat lånebuketten så finns den framtagen.

Hur går vigseln till?

Utomhusaltaret i kyrkparken.

Vigseln utgår från grundritualen för vigselgudstjänsten i Svenska kyrkans ordning men i en lite förkortad variant. Vi kan erbjuda vittnen om ni inte har med er egna.

Vigseln sker vid vårt vackra utomhusaltare  i kyrkparken om vädret tillåter. Ni kan då cykla ända fram.

Vem får vigas?

Vem som helst, olikkönade eller samkönade, som fyllt 18 år och inte redan är gifta. Minst en av er måste vara medlem i Svenska kyrkan.Bli medlem i Svenska kyrkan

Boka gärna vår lånebukett.

Om bike- in vigsel i Motala tidning

Artikel om bike-in vigsel

Tidningen Cykla

Läs artikeln om bike-in vigsel i Motala