Ett lamm har stuckit huvudet genom stängslet för att äta gräset på andra sidan.
Foto: Per Hård af Segerstad /Ikon

Sommarskoj

Dagsutflykt till Valla och Gamla Linköping 18 juni

Följ med på en mysig dagsutflykt till Valla och Gamla Linköping. I Valla kan du njuta av vacker natur titta på djur och leka i den stora lekparken.

I Gamla Linköping finns många vackra hus, butiker och fin svensk historia.

Avresa: 09.00 Råssnäskyrkan vid Östenssons Västers parkering, 09.10 Församlingshemmet vid Skolgatan 9.20 Charlottenborgskyrkan, 09.30 Lillkyrkan .

Hemresan påbörjas ca.16.00. Ta med matsäck så att du klarar dig hela dagen.  Utflykten kostar 100 kronor/vuxen. Barn 2-18 år/50 kronor. Barn under 2 år/gratis. För familj eller hushåll kostar det max 200 kronor. Barn under 12 år måste åka i vuxens sällskap.

Så här anmäler du dig. Senast 9juni, begränsat antal platser. Vid anmälan vill vi veta namn och ålder på deltagarna, vilken kyrka ni vill kliva på vid. Telefonnummer till dig som anmäler och nummer till anhörig (ICE).

Betala kontant eller med swish vid anmälan. Swishnumret får du när du anmäler dig.

För frågor och anmälan kontakta: