Foto: Henrik Nilsson

Detta händer i våra kyrkor och församlingshem

Välkomna till våra aktiviteter. Om inget annat anges är det fri entré och utan anmälan. Vid frågor kontakta pastorsexp. 0431-40 23 00.

Kristi himmelsfärds dag

Torsdagen den 9 maj
8.30 Hornmusik från kyrktornet i Munka Ljungby
9.00 Gudstjänst som leds av Åke Svensson

OBS! Lunchen i församlingshemmet är inställd på grund av röd dag!

Inställd lunch!

På grund av röd dag är lunchen i maj månad inställd. Nästa lunch blir den 13 juni kl. 12.00 i Munka Ljungby församlingshem.

Pilgrimsvandringar för fred, frid och försoning

Sankta Thoras pilgrimsled är en ca 10 mil lång vandringsled som går på mindre vägar genom de natursköna församlingarna på Bjäre. Under våren genomför vi vandringar på olika sträckor.

Start kl 10.00 från kyrka/församlingshem, vi går ca 3 timmar och avslutar vid kyrka eller församlingshem om inte annat anges. Biltransport tillbaka till startplatsen ordnas av föreningen.

11 maj                  Från Båstad till Grevie
25 maj                  Thoravandring  Torekov

För mer information om vandringarna och leden: kontakta Linn Björklund
linn.bjorklund@svenskakyrkan.se
telefon: 0706-83 26 40

Öppen kyrka

Foto: Johannes Frandsen IKON

Våffelcafé i Munka Ljungby kyrka  tisdagen den 14 maj kl. 14.00 med fika till självkostnadspris (30 kr) och trevlig gemenskap.
Öppen kyrka har vi andra tisdagen i varje månad

Skapande onsdag - blomsterarrangemang

Foto: Kristina Strand-Larsson-IKON

Onsdagen den 15 maj kl. 18.30-21.00 i Munka Ljungby församlingshem.

Anmälan till pastorsexp. via mail eller telefon:

munka-ljungby.forsamling@svenskakyrkan.se

Senast 2 maj!

OBS! Begränsat med platser. Ta med egen vas 10-15 cm i diameter!

Vi ordnar material. Kostnad: 80 kronor per tillfälle som betalas på plats, kontant eller swish.

Träffar med skapande och hantverk i Munka Ljungby församlingshem under sakkunnig ledning. Ett tema per kväll och en enkel samling inleder varje gång. Fika till självkostnadspris. Barn får följa med i sällskap av vuxen.

”Från Dufvemåla via tango till Disney”

Musikgudstjänst i Tåssjö kyrka på Annandag pingst den 20 maj kl. 18.30 med Mikael och Alexandra Brorsson.

"Nu kör vi!"

Allsångskväll med glada upptåg tisdagen den 21 maj kl. 19.00 i Munka Ljungby församlingshem med Cendokören och musiker under ledning av Eva Johansson.
Kaffeservering. Insläpp 18.30!

Tåssjöträffen

Foto: Kristin Lidell IKON

Torsdagen den 30 maj kl. 14.00 i Tåssjö församlingshem med trevlig gemenskap. Fika serveras till självkostnadspris.
Tåssjöträffen har vi sista torsdagen i varje månad.

Friluftsgudstjänst i Össjö

Foto: Henrik Nilsson

Söndagen den 9 juni kl. 14.00 vid dammen i Össjö. Mässingssextetten ”Korkarna” spelar mässingsmusik i gudstjänsten och en stund efter. Ta med egen stol och kaffekorg. 15.00 premiär för Bygdespelsgruppen Origonalens sommarspel ”syndens Roth”. Klockan 10.00 samma dag, 9/6, firar vi gudstjänst i Munka Ljungby kyrka.
Övriga föreställningar onsdagen den 12 juni och fredagen den 14 juni kl. 19.00 samt lördagen den 15 juni och söndagen den 16 juni kl. 14.00.

Lunch vårens sista

Foto: Johannes Frandsen-IKON

Torsdagen den 13 juni kl. 12.00 serveras vårens sista lunch till självkostnadspris (80 kr) och trevlig gemenskap i Munka Ljungby församlingshem. På menyn står det persiljejärpar med kokt potatis, vegetariskt alternativ finns. Ingen anmälan krävs!
Lunch har vi andra torsdagen i månaden (om det inte är röd dag) med uppehåll under sommaren. Nästa gång blir den 12 september.

Midsommarhelgen

Foto: Gustaf Hellsing-IKON
Midsommarafton

Midsommarfirande på Heagården, Ängelholmsvägen 208, Munka Ljungby
13.00 Klär vi midsommarstången. Ta gärna med egna blommor
14.00 Friluftsgudstjänst
Försäljning av kaffe, dans kring midsommarstången, tävlingar och lekar. Vid regn är vi på logan

Midsommardagen

18.30 Kvällsmässa i Össjö kyrka

23 juni, Johannes Döparens dag

14.00 Friluftsgudstjänst vid Bassholma fd skola i samarbete med Tåssjö Byalag. Kaffeservering. Vid regn flyttas gudstjänsten till Tåssjö kyrka.

Café Össjö

Foto: Kristina Johanson IKON

Torsdagen den 4 juli kl. 14.00 serveras det kaffe till självkostnadspris och trevlig gemenskap på Café Össjö i församlingshemmet.
Café Össjö har vi första torsdagen i varje månad (om det inte är röd dag).