Gemenskap

Flera gånger i månaden finns det tillfälle att träffas i våra församlingshem med gemenskap, trivsel och fika.

Café Össjö

Foto: Kristina Johanson IKON

Torsdagen den 4 juli kl. 14.00 serveras det kaffe till självkostnadspris och trevlig gemenskap på Café Össjö i församlingshemmet.
Café Össjö har vi första torsdagen i varje månad (om det inte är röd dag).

Lunch vårens sista

Foto: Johannes Frandsen-IKON

Torsdagen den 13 juni kl. 12.00 serveras vårens sista lunch till självkostnadspris (80 kr) och trevlig gemenskap i Munka Ljungby församlingshem. På menyn står det persiljejärpar med kokt potatis, vegetariskt alternativ finns. Ingen anmälan krävs!
Lunch har vi andra torsdagen i månaden (om det inte är röd dag) med uppehåll under sommaren. Nästa gång blir den 12 september.

Tåssjö syförening

Vi träffas kl. 14.00 i Tåssjö församlingshem på tisdagar jämna veckor. Sista gången för vårterminen är den 14 maj. Höstterminen börjar igen i september. Nya medlemmar är hjärtligt välkomna!
För information kontakta diakon Maria Granetoft
maria.granetoft@svenskakyrkan.se
tel 0431-40 23 03

Tåssjöträffen

Foto: Kristin Lidell IKON

Torsdagen den 30 maj kl. 14.00 i Tåssjö församlingshem med trevlig gemenskap. Fika serveras till självkostnadspris.
Tåssjöträffen har vi sista torsdagen i varje månad.

Öppen kyrka

Foto: Johannes Frandsen IKON

Våffelcafé i Munka Ljungby kyrka  tisdagen den 14 maj kl. 14.00 med fika till självkostnadspris (30 kr) och trevlig gemenskap.
Öppen kyrka har vi andra tisdagen i varje månad