Psalmböcker i kyrkbänken.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Gudstjänstliv

Var med och fira gudstjänst, delta i samtalsgrupp och andakter.

Församlingsresa

Följ med på församlingsresa med Munkedals församling som i år blir en båttur med M/S Byfjorden. Se Munkedals kustremsa, åk strömmarna och upplev de natursköna områdena kring Bornöarna och mycket annat. Tis 4 juni kl. 10.00 från södra hamnen Uddevalla.

En flicka hjälper prästen att hälla upp nattvardsvinet i kalken.

Gudstjänster

Upptäck vårt gudstjänstliv. Här hittar du kalender med gudstjänster och mässor i Munkedals församling.

Alpha & Samtalsgrupp

Du är inbjuden till samtal om vad som är viktigt på riktigt. Alpha är en rad kurstillfällen som utforskar den kristna tron. Torsdagar 2024 kl. 18.30-21.00, Foss församlingshem

Morgonbön

Morgonbönen är en fantastiskt möjlighet att tillsammans med andra få lägga veckan som kommer i Guds händer och samtala och fundera på kommande söndags texter. Måndagar 2024 kl. 10.00-11.30, Kyrkans Hus i Munkedal.

Psalmböcker till utlåning/salu

Behöver du en psalmbok? Kanske för att sjunga med i psalmerna på de digitala gudstjänsterna?

En liten pojke i vit skjorta och grön fluga doppar sina fingrar i dopfuntens vatten.

Dop

Dophandlingen uttrycker allt det väsentliga i kristen tro. Dopceremonin är en stark tradition, vilket ger kyrkan unika möjligheter att komma i kontakt med många människor.

Begravning

Att mista en familjemedlem, en släkting eller en vän är svårt. Vi ställs både inför vår sorg och inför en rad praktiska bestyr. Munkedals församling kan stödja dig som sörjer och hjälpa dig att ordna en begravning efter dina och dina närståendes önskemål.